logo.gif (5938 bytes) ME Pirát, Lipno 1999
 OBSAH
 CO NOVÉHO
 ELEKTRONIKA
 CHARTER
 LODĚ
 LODNÍ MOTORY
 OBLEČENÍ
 PLAVBY
 PŘÍSLUŠENSTVÍ
 TEORIE
 TESTY LODÍ
 VRAKY
 ZÁVODĚNÍ
 O RÉČKU
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

  blikmajak.gif (1222 bytes) 
MK Café 2001 s českou posádkou třetí na Mistrovství Polska

      Ve dnech 21. - 25.7. se uskutečnil na Mazurských jezerech nejprestižnější závod kajutových plachetnic v Polsku - Mezinárodní mistrovství Polska. Na startu se sešlo 325 jachtařů závodících na 85 lodích v osmi kategoriích. V průběhu patnácti rozjížděk si závodníci vyzkoušeli své schopnosti za všech povětrnostní podmínek včetně větrné smrště v první den závodu.

      Český jachting byl na této regatě zastoupen závodníky třídy 49er Myslík, Křížek, kteří byli opět přizváni k vedení závodního speciálu MK Café 2001 (viz též článek v rubrice LODĚ)a to v nejsledovanější kategorii OPEN. Posádku pak doplnili tři polští závodníci včetně majitele lodě Ryszarda Bobrowského.

      Absolutním vítězem Kategorie OPEN se stala profesionální posádka lodi AS MOTORS s kapitánem Leonem Wrobelem. Tento dvanáctimetrový závodní speciál postavený pro závodění na jezerech za více než tři miliony korun byl neporazitelný na všech kurzech a to i přes to, že v silnějším větru posádka neriskovala a nevyužívala maximálního oplachtění. Na druhém místě skončil také bez problémů další jezerní speciál Gin 930 SANTANA s kormidelníkem Jacekem Samselem. Také tato loď využívá letos nově zavedené pravidlo, které umožňuje posádce jízdu s trapézy. V bojích o třetí místo se utkaly posádky lodí Magic 25, Anwill 830 a v porovnání s těmito loděmi nejmenší 7,3 metru dlouhé MK Café 2001. Až poslední rozjížďka rozhodla o tom, že bronz putuje také do Čech. Ostatní lodě v této skupině, ať už díky konstrukci lodě nebo málo zkušené posádce, nebyly schopny dosáhnou výraznějšího umístění.

Několik postřehů našich závodníků:

      "Protože lodě bez trapézů nemají do budoucna v této kategorii sebemenší šanci na lepší umístění, přibyly oproti poslednímu závodu v Konině také dva páry na naší lodi - přemýšlíme o dalších dvou. K dalším změnám na MKáčku patří posunutí kýlu o několik centimetrů dopředu, větší šířka křídel a také nový asymetrický spinakr o ploše téměř 60 m2. S ním je jízda při silnějším větru opravdovým zážitkem. Rychlost lodě byla v těchto okamžicích srovnatelná s AS MOTORS. Zkoušeli jsme také novou 3DL hlavní plachtu."

Snad nejzajímavější boje probíhaly v nejpočetnější třídě 730 (lodě do délky 7,3m), kde se na startu objevilo 26 regatových lodí. Převažovaly lodě typu Gemini 2000, což je regatová verze MK Café 24, dále byly k vidění Giny 730 a dva noví Majestici 24.

/Jan Myslík/