Partneři - Lode.czPartneři - Lode.cz

SPS Praha
CERE
Loděnice Vltava

Úvod > Co nového?


Proti hluku z přístavu v Mělníku protestuje již pět stovek lidí
 
      4. dubna - Již pět set obyvatel Mělníka podepsalo protestní petici proti hluku, který vzniká v souvislosti s provozem překladiště v přístavu.

 
Radnice soudí, že se situace daří pomalu zlepšovat, odpůrci překladiště s tím ale nesouhlasí. Chtějí proto sami předložit vedení města návrhy, jak situaci zlepšit v dohledné době.

Na neúměrný hluk a zhoršení podmínek k životu si stěžují obyvatelé čtvrtí Pšovka a Mlazice již řadu měsíců od doby, kdy se rozjel naplno provoz překladiště firmy Maersk v přístavu. Upozorňují na neúměrný hluk z kamionové dopravy i manipulace na železniční vlečce, po které proudí do překladiště zboží. Jen během dne podle nich projede kolem jejich domů 450 kamionů, vesměs po silnicích, které nebyly na tak velkou zátěž postaveny. Radnice o problémech ví, opakovaně s vedením přístavů jednala a zástupci města i přístavu jsou členy pracovní skupiny, která by měla problémy řešit.

Místostarosta Zdeněk Koudelka ČTK řekl, že město se snaží prosadit především okamžitá zlepšení, protože systémové řešení si vyžádá velké investice a podaří se je uskutečnit zřejmě za dlouhou dobu. Jako příklad uvedl, že po dohodě s firmou se podaří do června opravit železniční přejezd u Mefritu, který dnes při přejezdu vlaků působí velký hluk. Noční hluk se v přístavu podle něj snaží omezit také využíváním nového elektrického jeřábu, který je méně hlučný než předchozí zařízení. Podle Martina Peciny z petičního výboru a zástupce občanského sdružení Mělnický občan ale město či vedení přístavu, kde je Maersk v pronájmu, dosud pro zlepšení situace neudělaly prakticky nic. Chtějí nejdříve promluvit se starostou a požádat také o přijetí radou města, aby tam formulovali své představy a návrhy na zlepšení. Mezi opatření, která lze učinit rychle, podle něho patří například omezení pracovní doby v přístavu či práce na železniční vlečce jen na denní dobu.

Protestující vědí, že je potřeba napojit areál přístavu i bývalých loděnic vlečkou z jiné strany, která nepůjde přes město podél obytných čtvrtí, a samostatně napojit přístav i pro automobilovou dopravu. "To jsou velmi dlouhodobé výhledy a nikomu z nás se tady nechce čekat deset let, až se tady něco změní," prohlásil Pecina. Pokud podle něj petiční výbor uvidí snahu města a přístavů o zlepšení, mohou slevit ze svých požadavků. Pokud ne, hodlají razantněji prosazovat své požadavky i za cenu ukončení provozu překladiště v přístavu.

ČTK

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>