Partneři - Lode.czPartneři - Lode.cz

SPS Praha
CERE
Loděnice Vltava

Úvod > Co nového?


Vážení přátelé plavby
 
      12. dubna - Sotva nám začalo jaro, už se opět objevují různé rádoby ochranářské spolky, pod jejichž hlavičkou se ukrývají zarputilí nepřátelé všeho, chataři a kdovíkdo ještě.

 
Tyto spolky se pod záminkou ochrany přírody snaží z nepochopitelných důvodů znemožnit plavbu na našich řekách a jezerech a jejich aktivity jsou nám důvěrně známy z minulých let. Co naplat, že nemají pravdu, když argumentují znečišťováním vodních toků, znečišťováním ovzduší, ohrožováním plavců, atd., co naplat, že přehlížejí fakt, že jsme zaplaťpánbůh členy Evropské Unie, která plavbu na vodních tocích ve své legislativě přesně upravuje a stanovuje přísné limity pro její provozování. Co naplat, že existují studie, mluvící o pozitivním dopadu vodní turistiky na rozvoj regionů, která by přinesla tolik potřebné prostředky do jiných, potřebných sfér ekonomiky obcí. Co naplat, že problematice plavby vůbec nerozumějí, že jejich argumentace je věcně nesprávná a fakta v jejich podání jsou podávána záměrně zkresleně. Naše společnost jim neustále dopřává bohatě sluchu, některá média se v honbě za sledovaností vůbec nenamáhají zjišťovat , jak se věci opravdu mají, a tak se můžeme často dozvědět, že na Slapech řádí banda vodních skůtrařů, kteří jezdí mezi koupajícími se dětmi, že plavci jsou ohrožováni uprostřed řeky motorovými čluny, které se řítí po vodě neuvěřitelnou rychlostí, řízeny kdoví kým, že rekreanti jsou v neustálém ohrožení zdraví díky zplodinám.

To vše jsou laciné prostředky jak přitáhnout diváky / čtenáře na další senzaci a lidem, kteří je dodávají vůbec nevadí, že v očích odborné veřejnosti, tj. veřejnosti se základním vzděláním a zdravým rozumem jsou k smíchu. Sám jsem byl osobně přítomen takové argumentaci na tiskové konferenci jedné, nejmenované slapské organizace, která nakonec musela přiznat, že zastupuje nikoliv proklamovaných 1500 rekreantů, nýbrž pár desítek zarputilých chatařů, kteří víkend co víkend / a nikdo jim to proboha nevyčítá / tůrují své smradlavé sekačky a obtěžují své okolí hlukem pil a životní prostředí devastují zdárně pomocí vychytrale načerno provedených přepadů svých žump. Tito lidé využívají všeho co mají k dispozici, aby ostatním / těm co se chovají jinak / otrávili co možná nejvíce život. Nakonec je každý známe ze svého okolí dost dobře. Aktivní lidé naopak nemají na takovéto chování vůbec myšlenky ani čas a své volné chvíle se snaží strávit podle svého co nejpříjemněji, pochopitelně s vědomím toho, že nejsou na světě sami.

Odpusťte mi prosím toto upřímné zamyšlení nad lidskou hloupostí, které jsem původně mínil jen jako úvod pro následující článek. Ten je nakonec důkazem toho, že věc je stále živá. Já za sebe mohu říct, že podpořím každou rozumnou aktivitu, která povede k tomu, aby se tyto otázky konečně začaly rozebírat na potřebné úrovni mezi lidmi, kteří problematice rozumějí a která povede k tomu, aby loďaři byli / když to přeženu / rovnoprávní, řečeno se s. Jakešem, se zahrádkáři a myslivci.

Petr Zajíček


Kraj vyžene rychlé motorové čluny z přehrady Hracholusky

PLZEŇ 11. dubna (ČTK) - Krajský úřad potvrdil zákaz jízdy rychlých motorových člunů na vyhledávané přehradě Hracholusky na Plzeňsku. Po třech letech bude vodní plocha pro rychlé lodě tabu. Píše to Mladá fronta Dnes (MfD) v regionální příloze.

Pod petici za zrušení provozu motorových člunů na přehradě se za poslední tři roky podepsalo 1500 majitelů rekreačních chat z okolí přehrady i představitelé okolních obcí. Lidem nejvíc vadí hluk z motorů, vlny od plavidel způsobující erozi břehů i neukázněnost lidí, kteří na skútrech a lodích nerespektují rychlostní limity a ohrožují plavce. Krajští zastupitelé před několika dny rozhodli, že přehrada patří mezi vodní plochy, na nichž je povolena pouze veřejná vodní doprava nebo plavidla plující pomocí plachet s pomocným spalovacím motorem. Výjimku mají pouze záchranáři a policisté.

Důsledky zákazu nedokáže zatím odhadnout Jindřich Mužík, který má na Hracholuskách licenci na provozování soukromé lodní dopravy a vodní "autoškolu" pro vůdce plavidel na řekách a v pobřežních vodách. "Pokud by byl nyní zákaz úplný, asi bychom hledali nové místo, kde by se daly skládat praktické zkoušky, řekl. V minulosti, když zákaz platil, žádal při zkouškách úřady o povolení, které získával bez problémů. U přehrady se ale nedávno objevily letáky nabízející prodej nových lodí a skútrů. Je na nich uvedeno, že na Hracholuské přehradě mohou tyto lodě jezdit, upozornil Josef Jiras, který je jedním z aktivistů, bojujících proti člunům na přehradě.

redakce Ré a ČTK

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>