Partneři - Lode.czPartneři - Lode.cz

SPS Praha
CERE
Loděnice Vltava

Úvod > Co nového?


Jachting má na Pchúket přilákat bohaté turisty
 
      10. ledna - Pchúket (Thajsko)- Dokonalé pchúketské pláže kdysi byly oblíbeným cílem batůžkářů. Ostrov se však nyní rychle mění v místo pro dovolenou pro bohaté, protože se stává přední asijskou destinací pro jachting.

 
Pchúket je drahokamem thajského cestovního ruchu; přiláká ročně asi pět milionů návštěvníků - přibližně třetinu všech turistů, kteří do Thajska přijíždějí. Na ostrově je stále ještě mnoho míst pro batůžkáře, zdejší infrastruktura se však mění ve snaze přilákat návštěvníky ze všech skupin. Ostrov se tak začíná nabízet jako destinace pro bohaté a rozvíjejí se zde luxusní letoviska.
Vedle golfových hřišť, potápěčských expedic a luxusních lázní je základním bodem pchúketské strategie jachtingu.To ještě zvýraznil dvacátý ročník Královského poháru, regaty, která se zde konala v prosinci.

"Na ostrově je pět přístavů a celkem 800 kotvišť, stejně jako asi 200 specializovaných obchodů," říká Andy Dowden, zakladatel jachtařské show, která se konala krátce před regatou.
Dowden připlul na Pchúket na vlastní lodi, když mu bylo 20 let, a začal zde pronajímat jachty. Thajsko se tehdy podle něj stalo "předním trhem pro vodní sporty v Asii, překonalo dokonce i Singapur". Thajské úřady další rozvoj vodních sportů aktivně podporovaly tím, že snížily clo na dovážené jachty, říká Dowden. Ve výsledku je na Pchúketu momentálně 15 společností, jejichž společnou flotilu tvoří asi 150 lodí.

"Na Pchúketu jsou některá z nejkrásnějších světových kotvišť a optimální navigační podmínky," říká Dowden a dodává, že ostrov má všechno, co potřebuje, aby mohl těžit z plavební turistiky.
Pro království jsou i nadále důležité především počty turistů. Thajský úřad cestovního ruchu uvádí, že rok 2007 znovu vytvoří rekord tohoto odvětví. Thajsko navštívilo 14,8 milionu zahraničních turistů, kteří přinesli do země 547,5 miliardy bátů (326,5 miliardy korun). Vedoucí úřadu Pchornsiri Manocharn tajně předvídá, že rok 2008 bude ještě úspěšnější. Očekává se 15,7 milionu návštěvníků, kteří utratí asi 600 miliard bátů (358 miliard korun).

Kromě toho, že se Thajsko snaží přilákat více návštěvníků, usiluje země dle Manocharna i o získání turistů, kteří zde utratí více peněz. "Thajský úřad cestovního ruchu se zaměří na kvalitu turistů, především na ty bohatší," říká Manocharn.
Místní úřady na Pchúketu už žádají vládu o podporu rozvoje cestovního ruchu i v jiných místech země, aby nebyl ostrov přelidněný. "Máme na Pchúketu 30.000 hotelových pokojů, které jsou ročně vytížené ze 70 procent. To už stačí," říká Majtrí Narukatpičaj, ředitel pchúketského hotelu Hilton Arcadia a prezident Pchúketské asociace cestovního ruchu.
Královský pohár, nejprestižnější asijská regata, ilustruje novou pchúketskou strategii. Sjelo se sem kvůli němu 103 lodí. Na každé lodi je 20 lidí včetně námořníků a posádky. Asi 2000 návštěvníků, kteří kvůli regatě přišli, zde utratilo přibližně deset milionů dolarů (178 milionů korun), říká Rob Kothe, editor australské webové stránky o plachtění Sail-World.com

"Královský pohár nemá problém se sháněním silných sponzorů, developerů nebo hotelových řetězců, kteří vidí v závodě skvělý způsob komunikace s potenciálními klienty," říká Kothe.
První ročník závodu se konal v roce 1987 při oslavě 60. narozenin krále Pchúmipchona Adundéta. Regata pravidelně startuje první týden v prosinci a odráží monarchovu zálibu v plachtění. Už v prosinci 1967 zvítězil král společně se svou nejstarší dcerou princeznou Ubolratanou v regatě na Jihoasijských hrách.

Jako uznání svých schopností při plachtění na malých lodích obdržel král o svých 60. narozeninách od Mezinárodního olympijského výboru Olympijský řád. Adundét je jediným vládnoucím monarchou, kterému bylo toto ocenění uděleno.

ČTK

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>