Partneři - Lode.czPartneři - Lode.cz

SPS Praha
CERE
Loděnice Vltava

Úvod > Co nového?


O provozu vodních skútrů mají podle MD rozhodovat obce
 
      Praha 22. ledna - Ke zřízení zóny pro provoz vodních skútrů má být od roku 2009 potřebný souhlas dotčené obce. Počítá s tím návrh novely zákona o vnitrozemské plavbě, kterou ve středu projedná vláda.

 
ČTK to dnes řekl ředitel odboru plavby ministerstva dopravy Vít Šimonovský. Majitelé vodních skútrů však považují návrh za nedostatečný a chtějí si na stát stěžovat u evropských orgánů v Bruselu.

"Kvůli tomu, aby obce měly právo do tohoto procesu zasahovat, je tam výslovně napsané, že musejí se zřízením zóny souhlasit," řekl Šimonovský. Návrh novely podle něj přesně stanoví podmínky, za kterých mohou provozovatelé vodních skútrů o povolení provozu žádat a jakým způsobem mohou lokalitu využívat. Povolení jim nakonec vydá Státní plavební správa.

Majitelé vodních skútrů se v první polovině roku 2007 připomněli veřejnosti dvěma demonstracemi, na kterých žádali povolení jízdy během léta. Nakonec se s úředníky MD dohodli na provizorním řešení v podobě novely vyhlášky. Ta umožnila letní jízdu od 1. srpna 2007 a bude platit ještě na léto 2008. Od sezony 2009 již bude tíha rozhodnutí o letních jízdách ležet na bedrech obcí.

Zatímco ministerstvo považuje nový návrh za komplexní a definitivní vyřešení problému, skútraři spokojeni nejsou. Jak ČTK řekl předseda České sportovní asociace vodních skútrů Miroslav Dražil, zákon nepočítá s veřejnými místy pro vodní jízdu. "Ten zákon nám to naopak ztěžuje, neboť vůbec neuvažuje o veřejných místech a je šitý na míru soukromým subjektům," řekl Dražil.

Podle něj by měl stát vymezit plochy pro jízdu skútrů na veřejné dopravní cestě, která je podle zákona na řekách Labi, Vltavě a Moravě. "Chceme, aby se vymezily plochy dopravním značením a udělal to stát," řekl Dražil, podle něhož by se na takových plochách jezdilo zdarma. Za jízdu v zóně provozované soukromníkem musejí skútraři platit.

Dražil si navíc myslí, že stát majitele skútrů diskriminuje, když je vyčleňuje ze skupiny ostatních malých plavidel. "EU nerozlišuje skútry a malé lodě, všechno jsou to malá plavidla a mají plavbu povolenou," uvedl Dražil. Asociace se proto chce obrátit se stížností na evropské orgány.

Kromě úpravy provozu vodních skútrů zapracovává návrh do zákona nově také říční informační systém. Ten má navádět lodě, informovat posádku o splavnosti řeky, obsazenosti zdymadel či přístavů. "Fakticky se již ten systém zavádí, legislativně to dosud není upravené," řekl Šimonovský.

ČTK

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>