Partneři - Lode.czPartneři - Lode.cz

SPS Praha
CERE
Loděnice Vltava

Úvod > Co nového?


České Budějovice chtějí lákat turisty na lodní dopravu
 
      10. března - České Budějovice - České Budějovice chtějí lákat turisty na lodní dopravu. Výletní lodě by mohly plout na slepém rameni Malše a od Jiráskova jezu k soutoku Malše s Vltavou.

 
Projekt, s nímž se bude město ucházet o dotaci z regionálního operačního programu, naváže na splavnění Vltavy. Úpravy slepého ramene řeky Malše či vybudování plavebních komor si vyžádá přes 158 milionů korun.

"Vidíme v tom obrovský potenciál pro rekreační plavbu," vysvětlil primátor. Největší změnou, které si lidé všimnou, jsou úpravy nábřeží slepého ramene Malše. Nově se opraví silnice po obou stranách toku. Na vodě vzniknou mola, na nichž bude možné se posadit a dát si třeba kávu, nebo nastoupit přímo na výletní loď. Na konci slepého ramene zřejmě vznikne zvedací most a plavební komora. Projekt počítá také s novými kotvišti, půjčovnami loděk či úpravami jezů.
"Projekt Město a voda se rozděluje na tři samostatné části. Vodácký areál Lídy Polesné v Českém Vrbném je ale z první žádosti vyjmut, protože alokace finančních prostředků nedosahuje požadavku na úpravy," uvedl primátor. Druhou částí je vybudování plavebních komor na soutoku Mlýnské stoky a slepého ramene a třetí úpravy nábřeží.
Projekt splavnění Vltavy zahrnuje vodní cestu z Českých Budějovic až do Prahy, které je už státní investicí a má umožnit plavbu i větším lodím s výtlakem do 300 tun. Ředitelství vodních cest v lednu získalo kladný posudek, že stavby v úseku mezi Hlubokou nad Vltavou a vodním dílem Hněvkovice nenaruší životní prostředí. Úpravy toku si vyžádají nejméně 2,6 miliardy korun. První rekreační parník z Orlíku by se mohl v Budějovicích objevit do tří až čtyř let.

V Českých Budějovicích, které leží na soutoku řek Vltavy a Malše, měla v 19. století vodní doprava velký význam. Budějovice byly přístavním městem, odkud denně vyplouvaly desítky vorů a lodí naložených dřevem a solí. Význam města jako říčně dopravního uzlu vzrostl v roce 1832 vybudováním koněspřežky do Lince. Nástup parní železnice koncem 19. století ale zapříčinil rychlý úpadek dopravy zboží po vodě.

ČTK

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>