Partneři - Lode.czPartneři - Lode.cz

SPS Praha
CERE
Loděnice Vltava

Úvod > Co nového?


Bez souhlasu obcí nebude možné povolit provoz vodních skútrů
 
      Praha 18. července - O tom, kde budou moci jezdit vodní skútry, by měly spolurozhodovat dotčené obce. Bez souhlasu obcí, v jejichž katastru má vodní plocha pro provoz skútrů být, by ji plavební úřad vymezit nesměl. Počítá s tím návrh novely zákona o vnitrozemské plavbě, který včera hladce schválil Senát. Nyní předlohu posoudí prezident. Pokud ji podepíše, měla by nabýt účinnosti 1. ledna příštího roku.

 
Spory o to, kde se mohou skútry pohybovat, se vedou již delší dobu. Jejich majitelům vadilo zejména to, že v uplynulých letech platil úplný zákaz jízdy v létě. Své požadavky na zrušení zákazu podpořili loni i několika demonstracemi. Ministerstvo dopravy nakonec letní provoz od loňského 1. srpna povolilo provizorně vyhláškou. Trvalejší řešení podle ministerstva přinese zmíněná novela, která rozhodování o plavbě přenese na obce.

Kromě úpravy provozu vodních skútrů novela do zákona nově zapracovává říční informační systém na Labi a Vltavě. Jde o povinné doplnění českého práva evropskou normou. Systém má navádět lodě, informovat posádku o splavnosti řeky, obsazenosti zdymadel či přístavů. Částečně již tyto služby fungují, legislativa je však dosud neupravovala.

Senát včera schválil nejen návrh novely zákona o vnitrozemské plavbě, ale i návrh novely zákona o plavbě námořní. Pod českou vlajkou by tak do budoucna mohlo plout na světových mořích více lodí. Novela má totiž snížit průměrný roční poplatek za vedení lodě v námořním rejstříku České republiky o 500 korun na 3500 korun. Pod českou vlajkou nyní pluje 350 námořních jachet.

ČTK

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>