Partneři - Lode.czPartneři - Lode.cz

SPS Praha
CERE
Loděnice Vltava

Úvod > Co nového?


Kužvart nechce, aby se vltavské přehrady staly rejdištěm skútrů
 
      Ministr životního prostředí Miloš Kužvart si nepřeje, aby se z přehradních nádrží na Vltavě stalo "rejdiště vodních skútrů". Zabránit by tomu měla vyhláška k vodnímu zákonu, která by jasně stanovila podmínky provozu rychlých vodních člunů po řece.

 
Rozhodovat by o něm měly i obce z okolí přehrad, řekl ministr ČTK. Vyhláška by měla vedle vymezení vlivu obcí v rozhodovacím procesu řešit také plavební dráhy a rychlost člunů, kontrolní mechanismy a posílení policejního aparátu.

"Samotná vyhláška může být teoreticky vydána během několika týdnů," řekl Kužvart. Jde ale o to, aby ministerstvo dopravy a spojů přistoupilo na oprávněné požadavky obcí a kraje. Kužvart dnes o vyhlášce jednal se starosty obcí z okolí přehrad Slapy a Orlík. Podivil se, že jim ministerstvo dopravy dosud nepředložilo znění předpisu, který má definovat dopravu na jejich území. Zástupci obcí a občanských sdružení netajili nesouhlas s obnovou provozu motorových člunů po Vltavě. Starosta Milešova na Příbramsku Jaroslav Květ například hovořil o problémech s vodními skútry, které zajíždějí v letních měsících do kempů na břehu Orlické přehrady. Loni jeden z nich dokonce vjel mezi koupající a zranil je. "Vltava byla bezpečná, teď se budeme bát," poznamenala Kateřina Závadová ze sdružení na ochranu přírody a krajiny slapské oblasti. Požadovala, aby vyhláška zakázala provoz motorových člunů po řece v letní sezóně.

Celoroční zákaz plavby motorových člunů a skútrů se spalovacími motory a dalších podobných plavidel pro individuální zábavu a sport na Slapské a Orlické přehradě požadují sdružení Děti Země společně s Českým a Slovenským dopravním klubem. "Tento způsob zábavy totiž vůbec nesouvisí s využíváním vodních toků jako dopravní cesty, navíc obě přehrady plní v současné době hlavně funkci klidově-rekreační a ekologickou," uvedl dnes v prohlášení pro ČTK člen Dětí Země Miroslav Patrik. Motorové čluny se na Slapy a Orlík mohly vrátit po pětadvacetileté přestávce od 1. dubna. Umožňuje jim to nový vodní zákon, který označil Vltavu za vodní cestu. Zákon je ale podle Kužvarta špatný a bude nutné ho novelizovat.

ČTK

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>