Lodě.cz on-line přístav pro plavby na sladkých i slaných vodách

Vaše plavby začínají u nás...

Partneři - Lode.czPartneři - Lode.cz

SPS Praha
CERE
Loděnice Vltava

Úvod > Plavby


Děčínské rejdařství si opět po letech bude vychovávat posádky
 
      Děčínské rejdařství, které od zkrachovalé Československé plavby labské koupila firma Argo International Spedition, si bude po několika letech opět vychovávat mladé lidi pro posádky lodí.

 
Nově vzniklá společnost ČSPL, která rejdařství provozuje, se dohodla s děčínskými dopravními školami na tom, že bude přijímat na praxi na lodích a později i zaměstnávat zřejmě několik desítek mladých lidí.

"Nyní půjde zhruba o 15, v dalších letech kolem 20 lidí. Záleží však na počasí a splavnosti Labe," řekl bývalý generální ředitel plavby a člen představenstva ČSPL Miroslav Šefara.

Mnozí ze zhruba 300 lidí, kteří nyní tvoří posádky lodí, jsou před důchodem. "Před vyhlášením konkurzu na labskou plavbu, kdy společnost nevyplácela mzdy, odešli mladší lidé k německým a holandským společnostem. Zůstali většinou starší," uvedl Šefara. Společnost, která by měla být podle plánu nového vlastníka od roku 2005 v černých číslech, proto musí hledat nové lidi. Podle Šefary bude rejdařství spolupracovat s děčínským dopravním učilištěm a průmyslovou školou, která opět otvírá obor zaměřený na vodní dopravu. Samotné dopravní učiliště přitom ještě v polovině 90. let patřilo přímo bývalé labské plavbě.

"Spolupráce se ale přerušila v letech 1997 a 1998, když začala jít labská plavba ke dnu a propouštěla lidi," uvedl Šefara. V době své největší slávy provozovala labská plavba přes 500 lodí a zaměstnávala několik tisíc zaměstnanců. Nyní zaměstnává samotné rejdařství kolem 400 lidí a provozuje asi 130 lodí. Podle Šefary se bude počet zaměstnanců firmy odvíjet od počtu lodí, jejichž konečný stav ještě není určen. "Určitě se budou ale propouštět další technickohospodářští pracovníci," uvedl.

ČTK

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>