Partneři - Lode.czPartneři - Lode.cz

SPS Praha
CERE
Loděnice Vltava

Úvod > Plavby


Po 150 letech skončilo lodní spojení mezi Kodaní a Malmö
 
      Po 150 let byly dánská Kodaň a švédské Malmö spojeny lodními linkami, které cestující přes Öresundskou úžinu Baltského moře nakonec dopravovaly za 45 minut.

 
30.dubna se místní lodní doprava stala minulostí; odpoledne totiž mezi oběma městy projela vůbec poslední linka a propříště už mohou seveřané cestovat mezi břehy jen po Öresundském mostě, který zde byl otevřen před dvěma lety. Öresundský most dvacetikilometrový přejezd přes moře mezi Švédskem a Dánskem nejen časově zkracuje, ale umožňuje jej i při třeskutých zimách a při vichřicích, kdy malé lodi bývaly donuceny setrvat v bezpečí přístavů.

"Před otevřením mostu v létě 2000 jsme přepravovali osm až devět tisíc cestujících denně. Nakonec jich bylo - v závislosti na počasí - přibližně sedm až patnáct set," uvedla v rozhovoru pro ČTK ke skončení lodní dopravy Bodil Möllerová, ředitelka terminálu poslední lodní společnosti Flygbatarna v Malmö. Zatímco zájem o silniční dopravu - ať už osobní nebo nákladní - na mostě dosud za očekáváním zaostává, zájem o cestování vlakem prognózy naopak předčil a právě to donutilo posledního lodního přepravce Flygbatarna k nedobrovolnému konci. Za stejnou cenu jízdenky jezdí vlak rychleji, spolehlivěji a třikrát častěji. "Neměli jsme už dostatek cestujících a nemohli jsme ani prodávat lístky za cenu, jež odpovídala našim nákladům," uvedla Möllerová smutně.
Posledních 55 zaměstnanců společnosti Flygbatarna se tedy právě 30.dubna poněkud nostalgicky zapsalo do místní historie. Od středy, kdy se stanou nezaměstnanými, již mezi dvěma velkoměsty, jež kdysi bojovala o primát nejvýznamnějšího přístavu celé Skandinávie, nebude možné přejet jinou než suchou cestou.

ČTK

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>