Partneři - Lode.czPartneři - Lode.cz

SPS Praha
CERE
Loděnice Vltava

Úvod > Závodění


Ellen MacArthur odpočítává poslední dva dny do startu transatlantického závodu Jacques Vabre...
 
      3. listopadu - (also in english version) Ellen se vrátila do Le Havru včera (02.11.05), aby se připojila k dalšímu členu posádky Rolandu Jourdainovi a spolu s týmem jachty Sill et Veolia se připravila na letošní transatlantický závod Jacques Vabre.

 
Ve zkratce:
* Ellen MacArthur přijede do Le Havru několik dnů před startem transatlantického závodu dvoučlenných posádek. Jedná se o její slavnostní návrat do startovního pole závodů třídy Open Class 60 jednotrupých plachetnic po vítězství, které dosáhla v závodě Route du Rhum v roce 2002
* Podle aktuální předpovědi počasí budou podmínky při sobotním startu ve 14.00 GMT (greenwichský střední čas) relativně příznivé, ale dále během počáteční fáze závodu, měřícího 4 340 mil, se očekává bouřlivé počasí
* Trimaran <> už je téměř na půl cesty mezi New Yorkem a Velkou Británií
Aktuální informace získáte na http://www.teamellen.com

Bližší informace:
V rámci čekání na pokus o rekordní sólo překonání Atlantiku se Ellen věnovala znovuobjevování jednotrupých lodí třídy Open 60. Již tři roky uběhly od jejího posledního závodu na palubě této lodi ( její poslední závod byl Route de Rhum v listopadu roku 2002, kdy ve své třídě vyhrála) a proto Ellen trávila co nejvíce času s francouzským kapitánem Rolandem Jourdainem na palubě lodi Sill et Veolia této třídy v rámci příprav na transatlantický závod dvoučlenných posádek Jacques Vabre. Tento závod pro ni bude znamenat návrat do třídy, ve které se dočkala prvních úspěchů před více jak čtyřmi roky. Sama k tomu řekla: ?Po závodě Vendée Globe v roce 2001 jsem cítila, že potřebuji po čtyřech náročných letech ve třídě Open 60 změnu a také další výzvu a tu jsem našla v závodech vícetrupých lodí.? Ellen pak závodila ve třídě 60 stopých vícetrupých lodí ORMA. V této třídě se zúčastnila na palubě lodi Foncia, patřící Alainu Gautierovi, transatlantického závodu Jacques Vabre v roce 2001 a 2003. Její tým potom zkonstruoval trimaran <> v lednu 2004 a od té doby Ellen MacArthur ujela na této 75 stopé lodi přes 55 000 mil, které završila světovým rekordem v sólo plavbě okolo světa v tomto roce.

Ellen se vrátila do Le Havru včera (02.11.05), aby se připojila k dalšímu členu posádky Rolandu Jourdainovi a spolu s týmem jachty Sill et Veolia se připravila na letošní transatlantický závod Jacques Vabre. Celkem 12 jednotrupých lodí třídy Open 60 se zúčastní sedmého ročníku tohoto klasického transatlantického závodu dvoučlenných posádek. Ellen MacArthur závodila již třikrát a to jak v třídě jednotrupých lodí Open 60 tak ve třídě vícetrupých lodí ORMA . Třída Open 60 je nabitá známými jmény a pro kapitána lodi Sill et Veolia Rolanda Jourdaina nebude jednoduché se opět dočkat slavnostního přivítání v cíli závodu v přístavu Salvador de Bahia v Brazílii a tak doplnit svou kolekci dvou vítězství v letech 2001 a 1995 o třetí vavřín.

Co říká Ellen:
Proč zrovna tento závod?

?Moje dobrodružství na palubě lodi <> ještě nekončí, zbývá mnoho dalších plaveb, a loď se nyní vrací do Velké Británie, aby byla připravena na plánovanou cestu po Asii v roce 2006. Tento závod je pro mne skvělá příležitost opět se dostat do třídy Open 60 jednotrupých lodí a vyzkoušet si závodění v těsném kontaktu, které mi již chybělo, protože jsem se věnovala jen sólo plavbám a proto se na tento závod moc těším.?

Jak jste se sžila s lodí Sill et Veolia po dvouměsíčním tréninku s Rolandem Jourdainem a jaké máte pocity před závodem?
?Jsem opravdu nedočkavá, už tři roky jsem v této třídě nezávodila a závod s Bilou, který byl v posledních letech jak mým přítelem tak soupeřem, bude skvělá zkušenost. Dva měsíce jsme loď spolu připravovali a také jsme měli čas na kvalitní trénink na moři. Loď je opravdu skvělá, to se potvrdilo již několikrát a má z toho velkou radost. Myslím, že jsme připraveni jak nejlépe to jde, i když to jistě trvá nějaký čas zvyknout si na jinou loď. Náš vztah s Bilou je navíc výborný a oba můžeme přispět k úspěchu svými rozdílnými osobními kvalitami.?

Závod má jedno z nejsilnějších obsazení od Vendée Globe, koho považujete za favorita na brazilské vavříny a očekáváte nějaká překvapení?
?Mezi jasné favority lze počítat posádky jako je Bonduelle, Ecover, Poujoulet a Virbac, ale vše je otevřené a určitě je mnoho kandidátů na vítězství. Je možné, že únava po prvních dnech závodu se podepíše na postavení lodí při plavbě na jih a bude mít vliv na konečné výsledky v Brazílii. Ale jak už bylo mnohokrát řečeno, vyhrát znamená v prvé řadě dokončit závod a to v tomto případě platí stoprocentně. Jestli je tu nějaký černý kůň, tak je to určitě loď Skandia. Je to stále velmi rychlá loď a prolog ukázal, že dokáže předstihnout i lodi z nové generace třídy Open 60. Kombinovaná síla dvou členů posádky, Briana a Willa, je zatím velkou neznámou. Může se jednat o potencionální vítěze, v každém případě však tato loď má na to překvapit.?

Co Vás napadá při startu?
?Aktuální předpovědi počasí mluví o brázdě vysokého tlaku, která bude nad námi v den startu, takže relativně příznivé podmínky, vítr o rychlosti 10-15 uzlů, ale severozápadní proudění v kanálu La Manche také může znamenat rozbouřený start. Potom zesílí západní vítr na 25-30 uzlů během první noci a to může být první test pro posádky ve chvíli, kdy minou Ushant a zamíří na jih k Azorám.?


TWO DAYS TO GO AS MACARTHUR COUNTS DOWN TO THE START OF THE TRANSAT JACQUES VABRE RACE...

IN BRIEF:
* Ellen MacArthur arrives in Le Havre as the countdown to the start of the double-handed transatlantic race begins heralding MacArthur's first return to Open 60 monohull fleet racing since her victory in the 2002 Route du Rhum
* Current weather forecasts showing moderate conditions for Saturday's start at 1400 GMT but indication of rough ride ahead in early stages of this 4,340 mile race
* The trimaran <> nearly half way through delivery her deliver trip back to the UK since departing New York
For updated information, please go to http://www.teamellen.com

IN DETAIL:
Whilst playing the waiting game for her solo transatlantic record attempt, Ellen was utilising her time to become re-acquainted with the Open 60 monohull Class. After over three years away from fleet racing onboard Open 60s (Ellen last Open 60 event was the Route du Rhum in November 2002, in which she was first in her Class), Ellen has been spending as much time as possible training with French skipper Roland Jourdain onboard the Open 60 Sill et Veolia in preparation for the two-handed Transat Jacques Vabre race which sees her return to the Class in which she made her name over four years ago. "After the Vendée Globe in 2001, I felt like I needed to step away from the Open 60's, after a very intense four years, I was ready for another challenge and I found that in multihulls," commented MacArthur. A stint racing in the 60-foot ORMA multihull Class including the 2001 and 2003 Transat Jacques Vabre races onboard Alain Gautier's Foncia, Ellen's team launched the trimaran <> in January 2004 and since then MacArthur has covered over 55,000 miles on the 75ft record breaking trimaran culminating in the solo, non-stop round the world record earlier this year.

Ellen will be back in Le Havre from today (02.11.05) to join co-skipper Roland Jourdain and the team of Sill et Veolia in the final build up to the 2005 Transat Jacques Vabre Race. A total of 12 Open 60 monohulls will be racing in the seventh edition of this two-handed transatlantic classic. MacArthur has competed in this race three times before in both the Open 60 monohull Class and the ORMA 60 multihull Class. The Open 60 Class is highly competitive and Sill et Veolia skipper, Roland Jourdain, will be looking for another podium finish on arrival at the finish port of Salvador de Bahia, Brazil and possibly a third victory having won this Class twice before in 2001 and 1995.

FROM ELLEN:
Why the TJV?

"My challenges onboard <> are not over, there are still many roads to travel, and she is now returning to the UK to prepare for the planned tour of Asia in 2006. This race is the perfect opportunity to step back into the world of Open 60 monohull racing and, once again, experience the close boat to boat racing that I have missed since undertaking the solo record attempts on <> and I am looking forward to that."

After two months of training with Roland Jourdain (aka Bilou) on Sill et Veolia, how do feel about the boat and the race?
"I am really excited, it has been three years since racing in this class and to race with Bilou, who has been a both a friend and a rival over the last few years, will be a fantastic experience. We have had a good two months to prepare the boat and have had some quality time out on the water. It is a great boat and one that has already proven its potential - more than anything I am really just enjoying this experience. I feel we are as prepared as we can be - it takes time to re-adjust to another boat but I think that Bilou and I have a good relationship and we will both bring different strengths to the race."

This race brings some of the strongest teams in the Open 60 class together since the Vendée Globe, who do you will think will be stepping onto the podium at the finish in Brazil and do you see there being any surprises in the race?
"The obvious choices are teams such as Bonduelle, Ecover, Poujoulet and Virbac, but I think it is a very open playing field and I am sure there are many people who have the potential to win. It is possible that the level of attrition over the first few days of the course will shape the formation of the fleet as we head south and have an impact upon the end results in Brazil. But it has been said before, to win first you have to finish, and I think this is particularly true of this race. If there was someone who could upset the balance, so to speak, I think it would be Skandia. She is still a very quick boat and I think the prologue showed that she has the ability to still take on the newer generation of Open 60 boats. The combination of Brian and Will is an unknown factor and it may prove to be a winning one, I think she has the potential to throw a few surprises into the mix."

What are your thoughts for the start?
"The current forecasts are showing a high pressure that will pass over us on start day, this should provide moderate conditions, 10-15 knots upwind, but with a north westerly swell as we enter the English Channel we could all be in for a choppy start. After that we will see the wind increase to a westerly 25-30 knots upwind on the first night and this should provide a testing first few days for the crews as they past Ushant and start to head south for the Azores."

http://www.teamellen.com

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>