Partneři - Lode.czPartneři - Lode.cz

SPS Praha
CERE
Loděnice Vltava

Úvod > Závodění


Na cestě na Azory
 
      1. srpna - Hned po startu se z technických důvodů musely do Les Sables vrátit tři lodě, které tak ztratily dočasně kontakt s polem. Naštěstí pro ně se pole díky slábnoucímu větru téměř zastavilo a na opozdilce se tak usmálo štěstí, když je opět na konci prvního dne dojeli.

 
startovní čáraCelé pole se roztáhlo do šířky 60Nm při hledání té správné, nejrychlejší cesty přes Biskaj. Po 24 hodinách závodu dělí pole od startovní linie cca 80 Nm a podle předpovědí, které se tentokrát bohužel nepletou, očekává závodníky studená fronta, která s sebou má přinést poryvy větru kolem 30 uzlů a silné vlnění. Zároveň ještě před frontou ze závodu odstupují první tři závodníci. Vzdávají Pierre-Yves Lautrou (Téo Taket), kterému se nepodařilo vyřešit technické problémy při návratu po startu, Marine Chombart de Lauwe (Esprit 93), která se vrací z neznámých důvodů a hlavní favorit závodu Didier Le Vourc?h (Vecteur Plus), který utrpěl v podpalubí bolestivou zlomeninu prstů na ruce.

Na závodníky čekala perná noc

startovní listina - muzeum Vandeé GlobeČtyřmetrové vlny z různých směrů a silné poryvy větru o síle 25 uzlů prověřily pole zbývajících 63 závodníků. Divoká plavba černou nocí spoře osvětlovanou malým srpkem měsíce by ovšem měla být poslední na cestě do cíle první etapy. Během noci odstoupilo z různých příčin dalších šest lodí. (Pierre-Yves Lautrou, Marine Chombart de Lauwe, Stéphane Le Diraison, Pierre Brasseur) Bohužel špatná zpráva je, že mezi nimi je i Dan Vodička (CK Fischer), který vrací ze zatím neznámých důvodů do Les Sables. Celé zbylé pole tyto těžké podmínky absolvovalo a v současné době plují lodě rychlostí 6,5-7 uzlů směrem k mysu Finistere, odkud by se měl začít stáčet vítr více z boku a lodě tak budou moci využít větší oplachtění a vyrazit plnou rychlostí. Do té doby budou ovšem závodníci muset vyřešit taktiku plavby kolem Španělska. Celé pole se zatím až na dva závodníky drží dál od pobřeží, ovšem jakou na poslední chvíli zvolí kdo taktiku není samozřejmě vůbec jasné.Úspěšné mohou být za určitých okolností obě varianty.

mapa závodu - muzeum Vandeé GlobeDnešní den po bouřlivé noci se stabilním počasím závodníci využívají zejména pro dobití baterií a také ke spánku, kterého se již hodně nedostává. Také je třeba se pořádně najíst, jenže jsme ale na závodě, takže je přece třeba především zvýšit rychlost lodě a vymyslet taktiku na příští hodiny závodu.

Průběžné výsledky

patron závodníkaV průběžném pořadí vede pole prototypů Slovinec Andraz Mihelin (Adria Mobil Too) a belgičan Peter Laureyssens (Ecover) následován závodníky Olivier Cusin (NégaWatt), David Sineau (Bretagne Lapins) et Isabelle Joschke, mezi sériovými loděmi, kde teď už jede jen David Křížek (Atlantik FT) je na vedoucí pozici Hervé Piveteau (Jules) následovaný Sébastien Marsset (Raisonances) a Thomas Bonnier (Architecture élémentaire), náš závodník David Křížek (Atlantik FT) je zatím klasifikován v celkovém pořadí na 51.místě, ale do cíle je ještě hodně, hodně daleko. Držíme palce!

vizualizace závodu zde

redakce Ré

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>