Partneři - Lode.czPartneři - Lode.cz

SPS Praha
CERE
Loděnice Vltava

Úvod > Závodění


Mys Finistere je za námi..
 
      3. srpna - ..mohli si dnes ráno konečně s úlevou vydechnout první závodníci z pole řítícího se na Azory. Příznivý vítr NW o síle dobrých 20 uzlů žene lodě přímým kurzem k cíli rychlostí kolem 10 uzlů.

 
Vecteur PlusTaké předpověď počasí na příští dny je zatím příznivá, střed tlakové výše se posunuje pomalu z Azorských ostrovů k severovýchodu a zdá se, že závodníci na přímém kurzu nebudou muset projet jeho středem.

BrossardZávodní pole se podle předpokladu roztahuje, i když většina lodí v jeho středu je stále pohromadě. V čele pole vystřídal Adrasze Mihelin(Adria Mobil Too) ve vedení Peter Laureyssens(Ecover), který se zatím držel těsně za ním. David Křížek(Atlantik FT) si opět polepšil o jedno místo a v tuto chvíli je klasifikován pořadateli na 49 místě a jede v hlavním poli, které jede pohromadě. Třídu sériových lodí, ve kterých David startuje, vede francouzský závodník Hervé Piveteau(Jules).

profily závodníků před závodním molemDramatický boj probíhá také na samém konci závodního pole, kde na trať opět po opravách vyrazili z Les Sables Pierre Brasseur(Peinture Ripolin) a Marie Christine de Brugiere(Lady Jim), kteří se za závodním polem řítí rychlostí 10 uzlů ve snaze zapojit se ještě do bojů o dobré umístění. Jejich ztráta 300Nm je určitě demotivující, ale věří, že by ještě stále za určitých okolností nemusela být zcela fatální. Na trať se dnes odpoledne znovu má vydat Nacho Orti(Intrepid Project Valencia), který ve španělském přístavu již dokončuje nutné opravy.

Nakonec tedy zatím vzdalo celkem pět závodníků:

Didier Le Vourc?h (Vecteur Plus), Daniel Vodicka (CK Fisher), Marine Chombart de Lauwe (Esprit 93), Stéphane Le Diraison (Cultisol), Pierre-Yves Lautrou (Téo Taket. V závodě pokračuje z původních 69 64 lodí.

redakce Ré

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>