Lodě.cz on-line přístav pro plavby na sladkých i slaných vodách

Vaše plavby začínají u nás...
Úvod > Závodění
Příprava na druhou etapu - Les Acores ? Les Sables dOlonne
 
      14. srpna - Cerstve zpravodajstvi z dejiste nejextremnejsiho soloveho zavodu sezony prinasi primo z Azorskych ostrovu ucastnik David Krizek ? CZE 516 ATLANTIK FT, ktereho od startu deli posledni desitky hodin.

 
PrologZdravim vsechny, kteri sleduji deni kolem soloveho zavodu z Francie na Azory a zpet. Jsem velice potesen kolik lidi mi psalo po dojezdu prvni etapy a budu moc rad, kdyz jeste napisete. Start se ale rychle blizi. Je totiz naplanovan na utery 15. srpna. Dnes se jel prologovy zavod, ale byl jen pro Top 30 lodi v absolutnim poradi (ja byl 33). Byla mi sice nabidnuta ucast, ale s diky jsem odmitl. Nebyl to prolog v pravem slova smyslu. Nikdo nejel naplno. Nikdo nechce riskovat a stejne spousta lodi nenastoupila.

Jak jsem vlastne stravil tyden na Azorach? Zpocatku jsem si uzival volna a lod nechal osudu. Jen jsem nechal opravit spinakr a vymenil jsem spiru v solentu. Pak jsem odjel na farmu, kde jsem krmil prasata, husy, slepice, krepelky a trhal banany, rajsky, papriky, citrony, melouny, hroznove vino a hlavne marakuju. Napred jsem bral jen cerstve a pekne plody, ale ujistili me, ze se 90% vseho pestuje na vyrobu alkoholovych napoju a na to se hodi i nahnile plody, aniz by to drinku ubralo na kvalite. Pozdeji jsem samozrejme musel vse ochutnavat.

Dalsi den nastesti priletel Vojta Komarek (Bohemia Yacht) a tak, jsme se mohli pustit do oprav na lodi. Nejprve jsme pracovali na stezni. Odmontoval jsem zbytek vetrne vejicky, ktera uletela v bouri, a znovu upevnil radarovy odrazec, ktery jsem utrhl pri nocnim splhani po stezni. Take jsme znovu preletovali VHF antenu, tak snad me ted obcas nekdo uslysi pri hlaseni pozice. Vojta rozebral pro kontrolu generator Honda 10i. Byl v prekvapive dobrem stavu. Navic mi na nej namontoval 2m vyfuk, a tak mohu konecne dobijet v lodi, a take na nem susit veci. Pak nasledovala rada uprav. Problem je jeste s antenami k GPS. Take mi instaloval do kajuty externi antenu k radiu, abych mel poradny signal na predpovedi a na informace o poradi, ktere vysila radio Monaco vzdy ve 13h. Krome techto praci jsem se zameril na ziskani informaci. Pozval jsem na obed Petera z Ecoveru a Adraze z Adria Mobil Too. Vice jsem specifikoval vyber pomeru plachet pro jednotlive kurzy a ruzne sily vetru. Dalsi informace se tykaly zejmena nastaveni autokormidla. Zjistil jsem, ze jsem se dopustil cele rady drobnych chyb. Snad to bude lepsi a s novym nastavenim zrychlim a zmensim spotrebu energie. Zitra mi snad v nke vygeneruji kod na plavbu autopilota na skutecny vitr. Je to dulezite zejmena na zadakove kurzy.

Krome prace zde byl i cas na spolecenske akce. Jeden vecer nas odvezli do vnitrozemi do botanicke zahrady na grillparty. Dost povedena akce. Dalsi den Adrien z Brossardu a Andraz poradali beach party. Byla to bomba. Jen ta bowle byla silnejsi nez my vsichni dohromady. Finisovalo se na festivalu, ktery probiha ve meste. Vcera bylo v mistnim hotelu vyhlaseni vysledku prvni etapy. Bylo to hodne emotivni. Vsichni aplaudovali Lady Jim, ktera jela temer 13 dni. Potlesk sklidil take American Clay Burkhalter (Acadia), ktery jel od Finistere se zlamanym steznem, jen na bourkove oplachteni. Tleskalo se i vsem, kteri nedopluli. Je jich celkem deset. Posledni lod, ktera nedokoncila byla tez z USA. Andy Abel (Zonda) usnul vycerpanim tesne pred cilem a v plne rychlosti najel na utesy azorskeho ostrova Pico. Z lodi zbyl jen stred. Totalni vrak je nyni vytazen na brehu. Jinak samozrejme nejvetsi potlesk sklidili vitezove obou kategorii. Na veceri jsem vsak jiz temer nepil alkohol a zahajil jsem detoxikacni kuru. Dnes jsem prologovou party uplne vynechal. Myslim uz jen na zavod a chci doplout na prvni vecirek do Les Sables. Bude to vsak opet velmi tezke.

Pri sledovani pozice na internetu se mate na co tesit. Vypada to opet na stoupacku, ktera rozptyli pole lodi po oceanu. Predpoved na start je 30-35 uzlu, vlny 3,5m a dest. Tedy opet peklo hned na uvod. Snad se to jeste trochu zmeni, ale nevypada to vubec dobre. 1270Nm stoupacky. Nejmene polovina zcela proti vetru. Navic v Biskajskem zalivu jiz pomalu zacne sezona bouri. Je to velmi nebezpecna oblast kvuli vlnam. Nekolik kilometru hluboky Atlantik zde prechazi na par set metru hloubky. To v bouri vyvola obrovske balici se vlny, ktere jdou navic casto z vice stran. Snad nas to mine. Zitra me ceka meteobrifink. Taky musim nakoupit a nasackovat jidlo a vodu. Asi vezmu zasoby na 10 dni a 46 litru vody. Az prejde vychrice tak asi 20 litru vyleji do more, nebo s tim odsolim obleceni.

Jinak diky za vase typy a rady do druhe etapy. Sedrena kuze na zadku se hoji jen pomalu a tak si myslim, ze po prvni noci zacnou opet problemy. V kazdem pripade jsou vase rady poucne a casto i vesele. Budu se jich drzet. Vetsina zavodniku ma jiz za sebou Minitransat a tak vedi jak rozlozit sily a spoustu dalsich veci. Ja se stale ucim. Kdyz to vsak prezenu, tak se sily jen tezko nabiraji zpet. Snad poznam tu hranici. V kazdem pripade diky za podporu a neprestavejte drzet palce. Budu to zatracene potrebovat.

Diky vsem z Atlantiku FT, z CK Fischer a taky z Rodopu. Diky dodavatelum a pomocnikum. Diky vam vsem.

David Krizek
ATLANTIK FT ? CZE 516
Yacht club RODOP

Fotogalerie zde

PS: Jeste mi neco napiste. 14.8. jsem do vecera na netu. Pak uz mi piste az do cile (krizek@minitransat.cz). Snad se mi podari tam doplout. Zatim kazda sedma lod vypadava.

sledování pozice

David Křížek - www.minitransat.cz

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>