Partneři - Lode.czPartneři - Lode.cz

SPS Praha
CERE
Loděnice Vltava

Úvod > Závodění


MISTROVSTVÍ SVĚTA VE WINDSURFINGU (tř. FORMULA WINDSURFING)
 
      Tento závod se konal v thajské Pattaye v termínu 3.-9.11.2000. Jedinečnost tohoto závodu spočívala v tom, že se zde utkali nejlepší amatéři proti nejlepším profesionálům. Ještě nikdy se snad nestalo, aby na závod sériových plováků přijel vítěz PWA. Letos jím je Kevin Pritchard, který po letech nadvlády dokázal pokořit Bjorna Dunkerbecka. Dále zde startovala i taková esa jako Phil Mc Gain, Eduardo Bellini, Brian Rogild a nechyběl ani olympijský vítěz z roku 1984 Stephan van den Berg.

 
Ale svoji naprostou suverenitu potvrdil Polák Wojtek Brzozowski. V celém závodu byly pouze 3 rozjíždky, které nevyhrál. Asi nejlepši byla jeho 2. rozjíždka, kde dojel sice na 3. místě, ale to se mu v posledním kole přetrhlo trimování plachty.

Wojtek skočil do vody, svázal prasklé lanko na ráhně a propadl z 1. na 4.místo, až za Kevina Pritcharda. No a před cílem ho ještě předjel. Kevinovi se vůbec dařilo dost zle, dojel pouze jednou druhý, 3x třetí, jednou čtvrtý a 5x dojel hůře než na 20. místě.
Trochu se potvrdila jedna věc a to, že závodníci PWA nejsou lepší než závodníci "amatéři", kteří závodí v IFCA nebo IBSA. V PWA se používá materiál šitý přesně na míru tomu kterému závodníkovi, ale na sériových plovácích nemusí mít zdaleka takové šance. Wojtek a Kevin jsou toho příkladem.

Teď informace na jakých tratích a v jakých podmínkách se závodilo. Vzhledem k velkému počtu závodníků (125 z 35 států) se závodní pole muselo rozdělit na 2 skupiny. Aby se skupiny nepotkávaly na trati, závodilo se na olympijském trapezoidu, tzn. objíždí se celkem 4 bojky postavené jako jakýsi kosodélník. Vysvětlení bez obrázku by bylo příliš zdlouhavé, ale jezdí se tímto způsobem většina olympijských disciplín.

Křižování bylo neuvěřitelně dlouhé, snad 4 km a trať po obvodě zhruba 20-25km. Ale i takováto mamutí trať se dá objet za 30-40minut, což by nedokázal ani olympijský katamaran TORNADO či dvoutrapézová superplachetnice 49er, na které jsem 2 roky závodil.
Vítr byl po celou dobu závodu okolo 7-8m/s a vlny poměrně krátké a vysoké do 1,2m. Ve vodě plavalo spousta plastikových pytlů a kusy různých prken a bambusů. Nebyl snad nikdy, kdo by alespoň jednou nemusel skočit do vody a sundavat z flosny nějaký ten přívěšek. Já osobně jsem měl smůlu až v posledních 4 rozjíždkách, z toho 2x to bylo najetí na bambusový strom a následný katapult. Naštěstí jsem nic nezničil, ale na břehu jsem viděl několik poškozených plováků z podobného katapultu.

Dále přináším informace na čem se bude závodit v sezóně 2001, protože téměř všichni používali sériové modely 2001. Výjimkou byl opět Wojtek, který používal plachty Neil Pryde RX2 (model 2000).
V plachtách bylo nejvíce NEIL PRYDE (34ks.) a GAASTER (30ks.), ostatní se podělili o zbytek - YES (7ks.), TUSHINGHAM (5ks.), NORTH SAILS (4ks.), ART a ARROWS po 3ks. Ostatní značky byly zastoupeny ještě v menším počtu.
Mezi plováky dominoval STARBOARD (asi 80ks.). Další značky byly FANATIC (10ks.), BIC (9ks.), DROPS a F2 (7ks.), MISTRAL (5ks.) a RRD (1ks.).

Celkové výsledky:
MUŽI ŽENY
1. Wojtek Brzozowski - POL (Starboard / Neil Pryde) 1. Dorota Staszewska - POL (Starboard / Gaastra)
2. Phil Mc Gain - AUS (Starboard / Gaastra) 2. Karin Jaggi - SUI (F2 / Arrows)
3. Brian Regild - DEN (Starboard / Gaastra) 3. Lucy Horwood - GBR (Starboard / Gaastra)
4. James Lewer - GBR (Starboard / Gaastra)
5. Ross Daniel Williams - GBR (Starboard / Gaastra)
6. Eduardo Bellini - ESP (Starboard / Neil Pryde)

Co se týká mého výsledku, čekal jsem ho o dost horší, jelikož jsem absolutně vůbec netrénoval. Nejlépe jsem dojel na 27.místě a to hned první rozjíždku, která byla po dokončení zrušena. (Pozn. byli jsme rozdělěni na 2 skupiny). Můj další nejlepší výsledek byl ve 3. rozj. - 30. místo, pak jsem zloušel jiné velikosti plachet a flosen, jiné pozice footstrapů, jednu rozj. jsem pro poruchu nedojel a celkově jsem skončil na 85. místě.
Nejdůležitější pro mne bylo získání nových zkušeností, trimováním a sestavením materiálu na sezonu 2001, protože na jaře už na všechno bývá pozdě vzhledem k dodacím lhůtám některých firem.

Patrik Hrdina

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>