Úvodní strana Warning: ksort() expects parameter 1 to be array, null given in /web/htdocs2/lodecz/home/www/phpAds/view.inc.php3 on line 16 Warning: reset(): Passed variable is not an array or object in /web/htdocs2/lodecz/home/www/phpAds/view.inc.php3 on line 18 Warning: Variable passed to each() is not an array or object in /web/htdocs2/lodecz/home/www/phpAds/view.inc.php3 on line 18
 
  magazín Lodě - zdarma ve formátu PDF

 
 
     
 
 
Využíváme zpravodajství ČTK Fotogalerie Charter

 Č a s o p i s   R é
O B S A H
Co nového?
Elektronika
Lodě
Oblečení
Plavby
Testy lodí
Závodění
Přístavy
Legislativa
Starší vydání Ré
 

Jachtaři by v Číně rádi zopakovali medailové překvapení z Atén
 
      8. července - Praha - Napodobit velký úspěch českého jachtingu v podobě stříbra Lenky Šmídové na hrách v Aténách 2004 je přáním kvarteta českých reprezentantů, které již zanedlouho zamíří do Číny na olympijské hry. Vysoké ambice netají Michael Maier, Martin Trčka i sama Šmídová, která však bude tentokrát bojovat ve dvojici s Lenkou Mrzílkovou.
 
Za jistých okolností by se mohla česká výprava rozrůst dokonce na pět závodníků, neboť na divokou kartu stále čeká Veronika Fenclová.
Každá z českých reprezentačních posádek vsadila během své přípravy na jinou kartu.










Šmídová s Mrzílkovou zkusily osvědčený model, který dovedl Šmídovou před čtyřmi lety až k cennému olympijskému kovu. "Vsadily jsme na to, že budeme co nejdéle přímo v dějišti olympijského závodu. Už jsme tam byly dva týdny v květnu, zítra tam odlétáme na další tři týdny a týden před začátkem už se tam budeme již aklimatizovat. Do Pekingu odlétáme 2. srpna," uvedla Šmídová na dnešní tiskové konferenci v Praze. "Z těchto důvodů jsme vypouštěly spoustu závodů a snažily se pobývat co nejvíc na místě. Před třemi týdny se dojelo mistrovství Evropy v Itálii, kde se nám podařilo vyškrábat na osmé místo," připomněla Šmídová.

Robustní Maier se snažil zase zbavit jakýchkoliv přebytečných kilogramů tělesné váhy. "Snažím se co nejvíc 'zmenšit', protože to bezvětří, které tam je, to vyžaduje hubnoucí program. Přebytečná kila teď shazují úplně všichni," řekl s úsměvem Michael. Nebyla to však přece jen jediná část přípravy. "V posledních závodech jsme zkoušeli různé kombinace materiálu, abychom věděli, s čím můžeme v Číně počítat. Teď pojedu na Lipno a pak se svým kamarádem, který bude taky na OH, budeme trénovat v Koperu," dodal Maier.

Trčka naproti tomu ladil formu tím, že se snažil jezdit co možná nejvíce. "Odjezdil jsem co nejvíc závodů, abych měl pokud možno co nejvíc naježděno. Teď mě čeká ještě poslední přípravný závod v podobě mistrovství Evropy v Belgii a deset dní před startem závodu pak odjíždím do Číny. Forma se snad již dostavuje," věřil Trčka.
Do dalekého dějiště her se přesunou lodě závodníků kontejnerem, který jachtařský svaz zakoupil a následně i speciálně upravil. Čínské město Čching-tao, které je od Pekingu vzdáleno 700 kilometrů, však bojuje v posledních dnech s velkým přemnožením řas v moři. "V řasách, které tam teď jsou, se vůbec jezdit nedá. Řasa do moře patří, ale na takovéhle louce jet skutečně nejde. Já však věřím, že až tam přijedeme, tak tam vůbec žádné řasy nebudou a vše bude bez problémů," doufal Trčka.

A jaké jsou ambice jednotlivých posádek? "Pro nás je úspěch, že jsme se tam dostaly. Do desítky chceme být určitě, máme však reálnou šanci bojovat o medaili. Proto tam ostatně také jedeme," prohlásila odhodlaně Šmídová. "Chceme prostě zajet co nejlépe," doplnila ji Mrzílková, jež spolu se stříbrnou medailistkou z Atén pojedou ve třídě 470. "Je to hodně vyrovnaný. U nás může vyhrát deset lidí a dvacet jich může být v top desítce, s čímž bych byl asi spokojený," uvedl Maier (třída Finn). "Jsem na tom podobně, chtěl bych do desítky," přizvukoval Trčka (třída Laser).

K lepší cestě za úspěchy by mohla českým reprezentantům pomoci novinka. "Mohl by jim mezi špičku pomoci Petr Sklenář, který bude mít vždy přes noc připravené různé matematické modely a závodníci si s ohledem na měnící se podmínky budou moct připravit taktiku," přiblížil předseda Českého svazu jachtingu Karel Bauer. "Doufejme tedy, že skutečně dopadneme alespoň tak, jako v Aténách," věřil Bauer.

Model sice nemůže být podle závodníků stoprocentní, ale svůj přínos bezpochyby má. "Opravdu funguje, pomůže vyhnout se těm hrubým chybám," potvrdila Šmídová. Jeho používání vstřebává také Maier. "De facto jsem celou svou kariéru jezdil bez kouče, protože jsme v tomto ohledu trochu samorost. Ale je fakt, že sice lze vidět vítr, ale změny proudu nevidíte, takže ten model může určitě pomoct," odtušil Maier.

ČTK

 

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>

Časopis Re

N a j d ě t e   s i
Prohledávejte internet s pomocí našeho serveru. Zkuste rozšířené vyhledávání.
N o v i n k y
Přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Více info
N a s t a v t e   s i
server lode.cz
jako svou
výchozí stránku nebo si jej přidejte do Oblíbených / Favourites.

P ř i d e j t e
              o d k a z

Zaregistrujte si Vaše firemní, klubové či osobní stránky v katalogu lode.cz - ZDARMA.
Jak to udělat?

 
Naši partneři:

...a další
zajímavé odkazy

  ©2000-2004 lode.cz
  Vytvořilo AM studio


 
archiv článků zde