Úvodní strana Warning: ksort() expects parameter 1 to be array, null given in /web/htdocs2/lodecz/home/www/phpAds/view.inc.php3 on line 16 Warning: reset(): Passed variable is not an array or object in /web/htdocs2/lodecz/home/www/phpAds/view.inc.php3 on line 18 Warning: Variable passed to each() is not an array or object in /web/htdocs2/lodecz/home/www/phpAds/view.inc.php3 on line 18
 
  magazín Lodě - zdarma ve formátu PDF

 
 
     
 
 
Využíváme zpravodajství ČTK Fotogalerie Charter

 Č a s o p i s   R é
O B S A H
Co nového?
Elektronika
Lodě
Oblečení
Plavby
Testy lodí
Závodění
Přístavy
Legislativa
Starší vydání Ré
 

Němečtí ekologové žádají ukončit splavňování Labe
 
      Zastavení prací na zlepšování splavnosti německého úseku Labe dnes žádal v Berlíně Německý svaz pro ochranu životního prostředí a přírody (BUND). Podle expertíz berlínského Ústavu pro ekologický hospodářský výzkum (IOW) vývoj zcela překonal plány spolkového ministerstva dopravy místy prohloubit řečiště mezi Hamburkem a českým územím. BUND poukazuje na to, že tok má být prohlubován o 20 centimetrů až na 1,60 metru.
 
Hospodářské využívání řeky je ale účelné teprve při hloubce 2,30 metru, konstatuje analýza IOW. "Milióny marek daňových poplatníků se tak mají zcela přehnaně vydat na úkor bezvýznamné vodní cesty," uvedl ředitel BUND Gerhard Timm k projektu, na který má berlínská vláda vydat kolem 500 miliónů marek. Ekologická organizace soudí, že nemá smysl měnit tok, který je málo využíván. Podle BUND se loni plavilo denně mezi Hamburkem a Českou republikou jen 12 lodí.
Spolkový svaz německé říční dopravy dnes naopak požadavky ekologů odmítl. Německá vláda podle vedoucího svazu Gerharda Ostwalda vypracovala příkladný ekologický koncept. BUND žádá sociálnědemokratického ministra dopravy Kurta Bodewiga, aby okamžitě práce zastavil a držel se projektu, který připravil ještě jeho konzervativní předchůdce Matthias Wissmann. Podle toho se měl pro lodní plavbu budovat vedlejší kanál, aby se chránilo hlavní koryto řeky. Zatímco na českém území je Labe do značné míry kanalizováno a splavněno, na německém si jako jeden z posledních veletoků v Evropě uchovává přírodní krajinný ráz. Při nízkém stavu vody to ale často znamená přerušení lodní plavby, o kterou má zájem hlavně česká strana. Čeští i němečtí ekologové se staví také proti výstavbě vodních děl Prostřední Žleb a Malé Březno na českém území.

ČTK. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno

 

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>

Časopis Re

N a j d ě t e   s i
Prohledávejte internet s pomocí našeho serveru. Zkuste rozšířené vyhledávání.
N o v i n k y
Přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Více info
N a s t a v t e   s i
server lode.cz
jako svou
výchozí stránku nebo si jej přidejte do Oblíbených / Favourites.

P ř i d e j t e
              o d k a z

Zaregistrujte si Vaše firemní, klubové či osobní stránky v katalogu lode.cz - ZDARMA.
Jak to udělat?

 
Naši partneři:

...a další
zajímavé odkazy

  ©2000-2004 lode.cz
  Vytvořilo AM studio


 
archiv článků zde