O B S A H
Co nového?
Elektronika
Lodě
Oblečení
Plavby
Testy lodí
Závodění
Přístavy
Legislativa
Starí vydání Ré
|
Motorové čluny Regal ? setkání na vodě
Na státní svátek, ve středu 8.5.02 jsme přijali pozvání dovozce člunů Regal firmy ČLD, na předváděcí akci na Slapskou přehradu.K dispozici zde byly připraveny dvě lodě.
A to jednak menší, osmnáctistopý otevřený sportovní motorový člun a jednak jedenadvacetistopý člun s kajutkou pro nouzové přespání pro dvě osoby.
Menší z obou byl vybaven motorem Mercury 3,0l o výkonu 175k a plátěnou střechou nad kokpitem. Jako standardně všechny lodě Regal je i tento nejmenší zástupce modelové řady vybaven velmi pěkně zpracovanou přístrojovou deskou, kde řidič nalezne otáčkoměr, rychloměr, teploměr a kontrolku dobíjení. Přistavená loď měla navíc velmi užitečné počitadlo motohodin. Rovněž kokpit si zasluhuje vesměs slova chvály. Usadit se zde mohou pohodlně čtyři osoby a v otevřené přídi je ještě dostatek místa pro další dvě osoby. Velmi prakticky vyřešili konstruktéři problém kam uložit mokré věci ? lyže, vesty, apod. Pro tyto věci je dostatek prostoru pod podlahou člunu a navíc odkapávající voda stéká samospádem k bilge pumpě, která ji bez problému odčerpá z lodi. Při našich jízdách byl člun obsazen dvěma osobami v přídi a dvěma na předních místech v kokpitu. Projevoval jako svižný společník s velmi jistými jízdními vlastnostmi a lehkým nástupem do skluzu a při otáčkách okolo 3000 se loď ve skluzu bezpečně udržela. Loď se na trhu s tímto motorem prodává za cenu lehce nad 700.000,-, což z ní dělá velice atraktivní nabídku.
S větší z obou lodí, jedenadvacetistopou ?kajutovkou? jsme měli možnost se seznámit při krátké jízdě při obsazení třema osobami. Tato loď se nám velmi líbila z hlediska jejích možností využití. Jde především o její snadnou přepravitelnost za automobilem kombinovanou s možností přespání pro dvě osoby. Tato loď byla osazena benzínovým motorem o objemu 4,3 l o výkonu 230 k. Zde opět platí bezezbytku to, co již bylo řečeno o menším z obou člunů ? lehký náběh do skluzu, snadná manévrovatelnost, jisté jízdní vlastnosti. Rovněž interiér je dobře propracovaný a nabízí dostatek pohodlí pro posádku. Kvalitně zpracovaná přístrojová deska a vkusně vybrané použité materiály podtrhují vybraný charakter tohoto Regalu.
Zajímavostí, která rozhodně stojí za zmínku je novinka firmy Regal pro tento rok: zájemce má možnost zvolit pro svou jedenadvacítku alternativně dieslový motor. Dodáván je motor Mercury s přímým vstřikem o objemu 1,7 l , doplněný turbodmychadlem s proměnnou regulací sklonu lopatek a mezichladičem plnícího vzduchu. Tento motor nabízí k pohonu lodi 116 k a nejvyšší krouticí moment 260Nm. Hlavním lákadlem pro budoucí majitele je ovšem spotřeba, která podle vyjádření majitele firmy ČLD, pana Tomana, dosahuje při sportovních výkonech člunu hodnoty cca 8,0 l na motohodinu.
Petr Zajíček - redakce Ré
|