O B S A H
Co nového?
Elektronika
Lodě
Oblečení
Plavby
Testy lodí
Závodění
Přístavy
Legislativa
Starí vydání Ré
|
Představujeme Vám naši redakční loď
Naše redakce má od začátku června nového člena a nutno říci, že velice užitečného. Je jím nafukovací člun s pevným laminátovým kýlem BWM 670 poháněný motorem MERCURY 90. Pro přepravu na různé akce, kterých se naše redakce účastní, slouží speciální přívěs RHC.
Již delší dobu jsme uvažovali, jak zajistit bezpečnou přepravu fotoaparátu, přenosného PC a dalšího materiálu pro naše redakční potřeby na vodě. V úvahu přicházely různé způsoby řešení, které však vždy s sebou přinášely kromě kladů i výrazné nevýhody, takže výběr plavidla nebyl snadný. Požadavkům, které jsme si kladli, namátkou jmenujme např. snadný transport, rychlost, obsaditelnost větším počtem osob, možnost plavby za každého počasí na na řece i na moři, snadná manévrovatelnost mezi loděmi, vyhovovalo jen málo plavidel, která by mohly přicházet v úvahu.
Díky úzké spolupráci s výrobcem člunů BWM, který jsme měli možnost pořádně vyzkoušet v náročnějších podmínkách, (viz náš loňský test BWM 670 + MERCURY optimax 150 na Lipně) jsme pro naše redakční účely získali právě model 670 ve verzi se čtyřmi sportovními sedáky, která našim požadavkům nejvíce vyhovuje.
Pro pohonnou jednotku jsme ?sáhli do regálu? světoznámého amerického výrobce MERCURY. Do oka nám padl tříválcový devadesátikoňový dvoutakt o obsahu 1386 ccm s modulárním elektronickým zapalováním CDI, vstřikováním oleje a osmnáctiampérovým alternátorem. Díky mimořádné vstřícnosti a pochopení českého zastoupení, firmě American Motors, se nám podařilo ještě po začátku sezóny motor a všechny potřebné součásti dovézt a zkompletovat.
Při výběru přívěsu jsme měli situaci určitě nejsnažší. Jeho výrobce, firma RHC, již totiž delší dobu dodává transportní přívěsy pro lodě BWM. Tyto přívěsy, díky jejich speciální konstrukci, která umožňuje flexibilní montáž nosných segmentů, byly tak již perfektně uzpůsobeny pro transport této lodě. Bržděný jednonápravový přívěs o nosnosti 1.300kg má celkovou délku 7.700mm, šířku 2100mm a pohotovostní hmotnost 350 kg. Užitečné zatížení je 950 kg, tudíž naši redakční loď o celkové hmotnosti cca 700kg snadno odveze kamkoliv. Další informace najdete zde.
Tolik k úvodnímu ?technickému popisu? našeho redakčního vybavení. Vzhledem k tomu, že se člunem se hodláme zúčastnit nerůznějších akcí, máme ideální příležitost naše vybavení podrobit dlouhodobému redakčnímu testu, v rámci něhož Vás seznámíme s obsluhou a údržbou lodě, motoru i vleku tak, jak je předepisují výrobci a dále s jízdními výkony člunu s tímto motorem.
Petr Zajíček
|