Je to jako vždy příležitost pro milovníky i adepty lodních sportů aby si zde prohlédli na 1200 vystavených lodí a prošli lesem přibližně 800 výstavních stánků.
Hned u vchodu do výstaviště přitahuje pozornost návštěvníků 26 metrů dlouhý trup lodě FRA 69 Areva, která se zúčastnila posledního ročníku Poháru Ameriky v Aucklandu. Působivý oranžový trup lodě je nakloněn v úhlu 40° a odhaluje tak pohledům kolemjdoucích svůj kokpit s ?kafemlýnky? a dvěma kormidelními koly a dalšími sportovními prvky, které evokují atmosféru vrcholných závodů a připomínající rovněž nový ročník, který se úpojede v roce 2007 ve Valencii.
Sportovní atmosféru, která se nese celým Salonem hned za vchodem v hale 1 potvrzuje vystavená loď Figaro-Beneteau a probíhající doprovodný program, kde se prezentují závody jako Tour de France a la Voile, Route des iles, Volvo Ocean Race, Transat. Na jiném místě se zase návštěvníci mohou seznámit s proběhlými expedicemi, popovídat si s manželským párem, který prodal rodinnou farmu a vydal se na cestu kolem světa. Salon nautique je jako obvykle místem setkání mnoha jachtařů, plánování dobrodružných cest a především místem snění o nových, krásných lodích, které všemu jachtařskému národu voní lákavou dálkou.
Z nepřeberného množství exponátů upoutají vždy nejvíce pozornosti novinky. Mezi velkými plachetnicemi je novinek tolik, že je mimo rozsah tohoto článku je všechny popisovat. Jednotlivé loděnice představily totiž obvykle novinek více najednou. Týká se to především Jeanneau a Beneteau, kde jsou novinky i mezi motorovými čluny. Tyto dvě expozice mají také na salonu dominantní postavení a vystavují na největší ploše. Exploze nových modelů je znát i mezi lodními motory. Mercury představil nové motory Optimax o výkonu 75,90,115k, Yamaha zase svůj nový čtyřtakt 300k, Evinrude novou převratnou řadu motorů E-tec ve výkonech od 40 do 90k s přeplňováním a ani ostatní nezůstávají rozhodně pozadu. Stálý zájem je i o expandující segment nafukovacích člunů s laminátovými kýly. V tomto oboru se pořádá i mnoho sportovně společenských akcí. Mezi motorovými čluny nás zaujaly expozice lodí Rhea, Sea Line, Quick Silver, nové modely Jeanneau v řadách Prestige a Mery Fischer.
Velmi oblíbenou sekcí výstavy jsou fotografie, prezentace stále se rozrůstající rodiny lodních časopisů, ke které letos přibyla i sekce přímého prodeje. Návštěvníci výstavy se rekrutují i ze řad příznivců windsurfingu, kite surfingu, mořského kajakingu, potápění a vodních skůtrú. Značnou část výstavní plochy zabírají prezentace jednotlivých regionů a přístavů.
Na naše poměry nepředstavitelný veletrh je ukázkou rozvinutého nautického průmyslu v tradičně námořní zemi jakou bezesporu Francie je. Pro názornost dovolte několik čísel: podle údajů Francouzské lodní federace /volný překlad/ se lodním sportům věnuje na 4,5 milionu obyvatel, francouzská lodní flotila čítá 422000 lodí a francouzský lodní průmysl generuje na 40000 pracovních míst. Export lodí francouzských lodí představuje dvě třetiny jejich celkové roční produkce a Francie je podle týchž údajů světovým leaderem v segmentech plachetnic a nafukovacích člunů. V segmentu motorových lodí se Francie řadí na šestou příčku ve světovém hodnocení. Bez zajímavosti rovněž není, že francouzská federace eviduje 276644 vydaných skiperských licencí.
Letošní pařížský veletrh potrvá až do 15. prosince včetně a navštívit jej můžete denně v době od 10 do 18 hodin. Specialitou je noční prodloužená v pátek 12.12. do 22 hodin. Vstupné je 10 Eur, děti do 7 let zdarma.