Neověřuje si ani totožnost mluvčích, které v příspěvku použije. Ministerstvo dopravy považuje takovou reportáž za neprofesionální.
Reportér Mareš se odvolává na loňskou reportáž, která měla údajně zpochybnit ekonomickou návratnost výstavby dvou jezů na Labi. Ve skutečnosti se jeho tehdejší reportáž ekonomickou stránkou zabývala jen okrajově a hlavní důraz kladla na dopady na životní prostředí. Jeden z argumentů byl například ten, že se labská vodní cesta nevyužívá, a to ani v době povodní, kdy bylo vody dostatek. Za neprofesionální uznala loňskou reportáž i Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, viz odpověď RRTV ze dne 7.2.2005: ?Rada při analyzování případu došla k závěru, že zpracování reportáže nebylo plně profesionální. Požadavek objektivity a vyváženosti byl sice formálně splněn, avšak v reportáži byl dán jen omezený prostor k prezentování různých názorů na věc, zejména názorů různých nezávislých odborníků.? Ze strany ČT jsme neobdrželi žádnou reakci či stanovisko k této reportáži.
Nová reportáž chybně uvádí jméno dotazovaného náměstka. Nejedná se o Ing. Jiřího Kubínka, ten nemá vodní dopravu vůbec na starosti, ale do jeho kompetence spadá silniční a veřejná doprava, pozemní komunikace a civilní letectví. Ve skutečnosti v reportáži vystoupil Ing. Vojtěch Kocourek, náměstek úseku drah, železniční a kombinované dopravy, plavby a vodních cest.
Dále nepravdy odvysílané v příspěvku:
- Finanční návratnost výstavby jezu není prokázána
- Nízký stav vody je i v Německu, a proto se tam stejně neplaví
- MD nespolupracuje s MŽP
- Sasko se bojí případných povodní, které úprava koryta způsobí
- Ekonomickou návratnost zpochybňuje studie ústecké Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, podle níž bude výstavba jezu mít trvale negativní důsledky pro českou ekonomiku
- Vodohospodářský ústav tvrdí, že ekologičtějším řešením je prohrábka koryta řeky a odstranění skalního masívu na dně Labe.
6.9.2005