2.února odpoledne opustily lodě 468 a 516 stanoviště na Golfu v Hostivaři a zamířily na jih do Mariny Portorož ve Slovinsku. Kamion s nadměrným nákladem byl na noc odstaven na hranici s Rakouskem a to kvůli převládající husté mlze. Ráno pak náklad úspěšně pokračoval až do místa určení.
19. ledna - V květnu minulého roku se rozběhl projekt, který se pro letošní a příští rok stane nejvýznamnější akcí českého oceánského jachtingu. Projekt naváže na úspěchy nejlepšího českého sólového jachtaře, Richarda Konkolského, který dokázal v 70 a 80 letech minulého století držet krok s elitou světového oceánského jachtingu a český jachting na čas posunout daleko vpřed.
Od té doby český oceánský jachting, až na ojedinělé účasti v méně významných závodech, stagnoval. V jachtingu sólovém jsme se z pozic dobitých Richardem Konkolským zcela vytratili. Projekt minitransat.cz si dává za cíl na dávné úspěchy v sólových transatlantických závodech navázat. David Křížek s Danielem Vodičkou se rozhodli pro účást v prestižním sólovém závodu Transat 6,50, který bude startovat v září roku 2007. Trasa závodu vede z La Rochelle na francouzském západním pobřeží, přes Lanzarote, do Salvadoru da Bahia v Brazílii.
Ačkoli jde o jachting sólový, úspěch jednotlivce je závislý na vybudování kvalitního týmu, který závodníky v přípravě i v závodu samém podpoří. Tým minitransat.cz spolupracuje s předními vědeckými pracovišti u nás. Úpravu spánkového rytmu má na starosti předseda České společnosti pro výzkum spánku a spánkovou medicínu Doc. MUDr. Karel Šonka, DrSc., meteorologickou přípravu týmu zajišťuje Doc. RNDr. Josef Brechler, CSc. z Katedry meteorologie a ochrany prostředí Matematicko-fyzikální fakulty univerzity Karlovy v Praze. S týmem dále mimo jiné spolupracuje MUDr. Jaroslav Větvička, lékař českého olympijského týmu, nebo nejlepší česká jachtařka Lenka Šmídová.
Sólový jachting je ve světě velmi populární. Závodníci se vydávají na dlouhé plavby přes oceány, na lodi se sami musí poprat s nástrahami počasí, navigace, únavy, mořských proudů a s mnoha dalšími překážkami, které jim stojí v cestě. Bez špičkové přípravy lodě a závodníků samotných je úspěch vyloučen.
Závod Transat 6,50 je největším sólovým závodem přes oceán na světě. Závodu se pravidelně účastní 72 startujících. Mladí i staří, zkušení i začínající sóloví jachtaři, ti všichni se vydávají na oceán na 6,50 metru dlouhých závodních speciálech. Závod je jedním z vrcholů sólového jachtingu. Nevelké lodě nedovolí závodníkům žádné pohodlí, nejčastěji se spí v kokpitu na palubě, kde se přes vyčerpané spáče převalují vlny, do kterých jachta vysokou rychlostí najíždí. Spánek bývá jen velmi krátký, ti co se chtějí umístit na příčkách nejvyšších, spí jen ve dvacetiminutových intervalech. Dvacet minut spánek, tři hodiny bdění. Není divu, že do cíle v Brazílii doplouvají závodníci po 24 dnech plavby s černými kruhy pod očima.
Transat 6,50 je jedním z nejtvrdších závodů na světě. Plavba přes divoký Biskajský záliv v nevelkých závodních speciálech je v prvních podzimních bouřích velmi težkou zkouškou na začátek. Obtížná navigační rozhodnutí čekají na závodníky u španělského mysu Finisterre, kde se často láme chléb. Kdo zde ztratí, jen těžko se již na vedoucí místa dotahuje. Sprintérská první etapa končí těsným bojem vyčerpaných jachtařů po sedmi dnech plavby na Lanzarote. Zde je na řadě odpočinek a příprava jachet do náročné druhé etapy.
V druhé etapě se závodníci nejprve vydají směrem ke Kapverdským ostrovům. Do zad jim vane pasát a před přídí mají téměř 5000 km.Po deseti dnech plavby, kdy již jsou všichni vyčerpaní, se lodě dostávají k Rovníku, do pásma nazývaného Doldrums. Zde se stýká pasát severní a jižní polokoule. Výsledkem je bezvětří přerušované několikrát za den silnými bouřkami s rychlostmi větru až 80 km/h. Zde není na spánek ani pomyšlení, důležité je, dostat se co nejrychleji odsud. Dále na jih, do pasátu na jih od Rovníku. Poslední překážkou před cílem je noční plavba poblíž brazilského pobřeží. Nevelké loďky místních rybářů se neobtěžují s rozsvěcováním světel. Náhle se vynoří z husté tmy přímo před přídí a představují pro jachtu smrtelné nebezpečí. Po 24 dnech plavby s minimem spánku mají závodníci v cíli jen jedno jediné přání a tím je spánek.
Aby bylo možné se takto náročných závodů zůčastnit, je nutná pečlivá příprava. David Křížek s Danielem Vodičkou přivezli lodě, na kterých se závodů účastní, do České republiky v prosinci těsně před Vánoci především díky společnosti RODOP, která do projektu jako první vstoupila. Na lodích se v Praze dělají mnohé úpravy, které musí být hotové do začátku února, kdy naši závodníci odjíždějí na tréninky do Slovinska. Tréninky v mrazivém počasí budou trvat až do začátku dubna, kdy se obě lodě vydají na první dlouhou plavbu. Tou bude cesta do jihofrancouzského přístavu Port Camarque. Nepůjde o snadnou plavbu, popluje se převážně proti směru větrů a vyjímkou nemusí být ani prudké jarní bouře. Ze Středomoří se tým minitransat.cz přesune do Bretaně, kde zahájí na konci dubna svou závodní sezónu. Nejobtížnějšími závody sezóny budou regaty Minifastnet, vedoucí k slavné Fastnet Rock nedaleko Irska nebo ještě delší Open Demi-Clé, dlouhá téměř 2000 km. I to však bude jen příprava na nejdelší závod tohoto roku, kterým bude regata Nantes- Azores, vedoucí z Francie na Azorské ostrovy a zpět, dlouhá přes 5000 km. Po ní se již oba závodníci přepraví do Chorvatska, kde absolvují poslední závod sezóny, kterým bude Pohár Niké, Mistrovství České republiky v námořním jachtingu. Ti co se na žádný z těchto závodů nedostanou, mohou obě lodě týmu minitransat.cz vidět v listopadu na veletrhu Boat Brno.