Pivo, steak a sprcha. Tak asi už chvíli uvažuje řada závodníků, blížících se k Azorám. Jak jsme již uvedli, pro první prototypy ta chvíle právě nadchází a většina pole přijede pravděpodobně maximálně s jednodenním zpožděním?
Cíl je tedy na dosah, jenže nejprve musí závodníci ještě projet cílovou čarou. Na čele jsou Stále stejní: Adrien Hardy(Brossard) a Andrasz Mihelin (Adria Mobil Too). Adeptů na třetí místo je hned několik a je mezi nimi i Isabelle Joschke(Degremont), první mezi sedmi zúčastněnými ženami. Z čela se naopak propadl hluboko do pole díky technickým problémům vysoce favorizovaný Peter Lauryessens(Ecover), aktuálně 19. místo.
Mezi sériovými loděmi, které nás pochopitelně zajímají díky účasti našeho Davida Křížka(Atlantik FT) více, se situace na čele změnila. Dlouho vedoucí Herve Pivetau(Jules) byl ze své pozice vytlačen Portugalcem Francisco Lobato a předjet dokonce ještě Jean-Francois Quelen(Galanz) a Antoine Debled(Add Modul). David a to je nejdůležitější si ve svém prvním takhle dlouhém sólo závodě vede stále skvěle a je průběžně klasifikován na 18. místě. Do cíle závodníky čeká ještě hodně taktizování, slábnoucí vítr (z nynějších 15 uzlů na cca 10 uzlů) a místa ve s větrným stínem pod ostrovy. Navíc ti, kteří budou přijíždět do azorského archipelágu v noci budou mít situaci ještě ztíženou.
Obrovské překvapení je, že téměř jistě některá ze sériových lodí bude klasifikována mezi prvními deseti v celkovém pořadí, což nikdo nečekal. Udržet krok s mnohem rychlejšími prototypy na tak dlouhé trati je prostě výkon hodný obdivu.