Na lodi CK Fischer šlo zatím vše hladce, Daniel Vodička plul více k jihu, aby se tak vyhnul části studené fronty s nejsilnějším větrem. Při prvním dobíjení baterií pomocí generátoru však brzy přišlo nepříjemné zjištění, že baterie se nedobíjí. Po důkladné analýze problému byl výsledek jasný. Problém není v dobíječce, ale v samotném generátoru, v plastem zalité části, která je jen stěží opravitelná. Na lodi byl instalován pro tuto příležitost malý solární panel, který by v případě potřeby dodal alespoň nějakou elektrickou energii. Daniel Vodička se rozhodl pokračovat dále. Limitované množství elektrické energie by nadále znamenalo téměř neustálé sezení u kormidla. Nálada na palubě nebyla v tu chvíli nejlepší, to horší však mělo teprve přijít. Při jednom skoku na vlně praskla znenadání vnitřní pohyblivá část kladky, která drží zadní stěh, tedy brání stěžni v pádu dopředu. Po palubě se rozlétly kuličky z ložiska. Šlo o vážný problém, protože v zásobě nebyla žádná, podobně pevná kladka, kterou by šlo rozbitou nahradit. Nezbývalo než zamířit ke břehu.
Nejvýhodnějším kurzem byla plavba zpět do Les Sables. V noci při přechodu studené fronty vítr sílil až na 60, 70 km/h. Cesta zpět do Les Sables trvala 24 hodin. Ihned po uvázání lodě k molu se Daniel Vodička znovu pokusil objevit závadu v generátoru, bohužel však neúspěšně. Chyba byla diagnostikována v jen velmi obtížně opravitelné části generátoru. Nezbývalo než učinit nepříjemné rozhodnutí a ze závodu odstoupit. Vyplouvat na 1300 mil dlouhou etapu závodu bez dostatečného zdroje elektrické energie, by bylo nezodpovědné.www.minitransat.cz