O tom, že 1270Nm dlouhá cesta zpátky nebude rozhodně jednoduchá, se přesvědčili první závodníci již krátce po stratu, kdy se do přístavu museli vrátit dva závodníci: Pierre Brasseur (Peintures Ripolin), který měl závadu na autopilotu a Fabien Despres (Soitec), který roztrhl Solent. Oba se však opět brzy vrátili na moře a stíhají ostatní.
Hned po startu se vedení ujali oba vítězové první etapy Adrien Hardy (Brossard a Francisco Lobato (BPI), kteří tak nikoho nenechávají na pochybách, že hodlají zopakovat svůj výsledek. Za těmito dvěma loděmi míří také Slovinec Andraz Mihelin (Adria Mobil Too) a Thomas Bonnier (Architecture élémentaire).
V těchto chvílích, tedy ve čtvrtek dopoledne se již po prvním zveřejnění pozic závodníků na stránce
Géovoile pozná, jakou zvolili závodníci taktiku. Podle vedení závodu se očekává, že pole pojede se severním větrem 12-15 uzlů až na zeměpisnou délku mysu Finistere, kde se budou závodníci muset rozhodnout podle aktuální meteorologické situace. Jak se ale závodníci skutečně rozhodnou, uvidíme až právě podle zveřejněných pozic ze dnešního brzkého rána. Tady se také dozvíme, jak si stojí David Křížek(Atlantik FT), který v první etapě ukázal že se v závodním poli rozhodně neztratí.