Z českých cadetů se jej zúčastnily 2 smíšené posádky:
CZE 9640 - Jiří Parůžek s Kateřinou Hálovou a CZE 9649 - Michal Kliment s Veronikou Živnou. V sobotu cadeti, narozdíl od některých jiných lodních tříd, kupř. i optimistů, nezávodili, neboť ředitel závodu usoudil, že jsou pro ně moc těžké povětrnostní podmínky. Rozhodl se tak, podle jeho slov, na základě mnohaleté zkušenosti, že s cadety bývá v obtížných podmínkách největší bezpečnostní problém, což se naproti tomu třeba o optících říci nedá.
V sobotu spolu s cadety nezávodili ani lodní třídy 29er, Laser 4,7 a Splash A2 a B. Zdeněk Parůžek s kormidelníky se proto vypravili alespoň na gumáku podpořit Quintena Lauwerse závodícího nyní na lodi třídy 470. Při té příležitosti naměřili rychlost větru kolem 10 m/s, v nárazech nanejvýš 13 m/s. Všechny nás mrzelo, že naše posádky nemohou závodit. O to více jsme čekali na neděli, která slibovala trochu slabší, ale celodenní kvalitní vítr.
Do závodu cadetů se sešlo 23 lodí z Holandska, Belgie a České Republiky. První rozjížďka se startovala při větru kolem 8 m/s v 10:00. Vítr mezi 6-8 m/s, stejně jako silně rozvlněná hladina IJsselmeer, vydržel až do odpoledne. Trať měla zde již standardní parametry: lichoběžník (outerloop) a karusel, každá rozjížďka trvala cca 60 minut. Pořadatelé se vyhnuli zbytečným prostojům a tak se podařilo odjet bez odkladů, opakovaných stratů či přerušení 4 velmi kvalitní a regulérní rozjížďky. Oběma našim posádkám se ve všech rozjížďkách dařilo a dojížděli s přehledem v první desítce, i když Jirka s Kačkou nakonec zjistili, že mají v 2. rozjížďce OCS. Nejlépe ovšem Češi jeli v poslední 4. rozjížďce, kdy se Michal s Verčou probojovali až na 3. místo a Jirka s Kačkou dojeli v závěsu na nimi na 5. pozici. Vidina škrtačky po 4. rozjížďce dávala naději na velmi pěkné umístění v první desítce pro obě české posádky. Ledová sprcha přišla až po ukončení protestního času těsně před vyhlášením . Na výsledkové listině se objevily jen první tři rozjížďky, výsledek 4., naší nejúspěšnější rozjížďky stále chyběl. Šli jsme se tedy zeptat jury, co je s poslední rozjížďkou. Odpověď byla krutá a nečekaná: poslední rozjížďku jury zrušila a její výsledky byly všem závodníkům anulovány, protože se jela v rozporu s vypsáním závodu. V něm byl omezen maximální počet rozjížděk na 3 za den. Přestože se poslední 4. rozjížďka odjela za naprosto regulérních podmínek, komise ji do vyhodnocení závodu odmítla započítat přestože uznala, že chyba byla na její straně a že rozjížďku absolvovali všichni závodníci třídy cadet a že nikdo nepodal na konání této rozjížďky v rozporu s vypsáním závodu protest. Omluva závodníkům zněla: "Každý dělá chyby!" Rozhodnutí komise ranilo všechny, se kterými jsme o tom mluvili, ať již z řad Holanďanů nebo Belgičanů, snad nejvíce však mrzelo naše posádky, které se tak musely smířit nakonec s celkovým 7. místem v případě Michala s Veronikou a 13. místem v případě Jirky s Kateřinou. Dojem z jinak skvělého závodu nám všem poněkud zhořkl. Ředitel závodu slíbil, že na základě této kontrovezní situace prosadí změnu vypsání závodu tak, aby byl omezen jen celkový počet rozjížděk na závod, nikoliv však omezen jejich počet na den.
Na stránkách United 4 Sailing najdete výsledkovou listinu.
-ZiB- (http://cadetclass.cz alias http://optimistclass.cz)