Přihlášení lodě mimo ČR bez prohlídek
K tomuto kroku může majitele vést vícero důvodů. Zpravidla však důvodem bývá časová a finanční náročnost prodlužování technické způsobilosti lodí především u lodí kotvících mimo republiku.
Každý z majitelů lodí má jiné preference a představy o používání své lodě, každý také má jiný přístup k finančnímu zajištění jejího provozu. V současné době je velmi běžné, že dokonce lodě, které jsou běžnými osobními automobily snadno po silnici transportovatelné jejich majitelé nechávají z finančních i jiných důvodů i mimo sezónu v zemi, kde je provozují. Setkáváme se tak s loděmi v Německu, Chorvatsku, ale i v Maďarsku na Balatonu.
Potud je vše v nejlepším pořádku. Co však v okamžiku, kdy vyprší platnost technické prohlídky lodě? Tady se karta obrací a majitel je obvykle nucen zaplatit značnou sumu buď za transport lodě do ČR nebo naopak za návštěvu příslušného inspektora Státní plavební správy nebo Ministerstva dopravy k lodi. V každém případě jde o desetitisícové částky.
Řešením této situace může být přihlášení lodě v jiné zemi EU, kde nejsou technické prohlídky vyžadovány. Celá operace není vůbec složitá a lze ji vyřešit celou pomocí telefonu a mailu. Typicky bývají vyžadovány pouze následující doklady: potvrzení o odhlášení lodě ze stávajícího rejstříku, kupní smlouva nebo jiný doklad o nabytí a doklad totožnosti. Časová náročnost celého procesu je závislá na zvoleném typu registrace a může být vyřízena už za jeden týden od dodání dokumentů. Cenově se registrace pohybuje od 300,-?. Podle typu použití lodě a oblasti plavby je možné vybrat různě profilované produkty různých zemí i s doživotní platností registrace.
Lodě, s.r.o. nabízí celou řadu možností, jak tuto situaci vyřešit. Díky naší úzké a dlouhodobé spolupráci se SeaHelp a partnerem v Holandsku jsme schopni zaručit bezproblémové vyřízení celé transakce, vyřízení procesu získání dokladu o ukončení registrace lodě v Chorvatsku a to včetně dodání nových dokladů kurýrem až k zákazníkovi domů.
Někomu by se mohlo zdát, že tímto můžeme nabízet obejití určité bezpečnostní pojistky dané technickou kontrolou. Důležité ovšem přitom je si ale uvědomit, že technická kontrola nikoho odpovědnosti za stav lodě nezbaví. Odpovědnost leží vždy na majiteli/skipperovi a tak ačkoliv technické prohlídky vyžadovány v tomto případě nejsou, je odpovědností každého skippera, aby svou loď udržoval v bezchybném stavu i pokud jde o její vybavení, protože jedině on je nakonec odpovědný za zdraví a životy své posádky.
lode.cz