Lodě.cz on-line přístav pro plavby na sladkých i slaných vodách

Vaše plavby začínají u nás...
Úvod > Co nového?
Asistenční služba na vodě
 
      Pokud se chcete na dovolené, tj. nejdůležitějších týdnech roku, cítit bezpečně ve více či méně cizí zemi, měli byste také zvážit členství v spolehlivé asistenční službě.

 

Pokud porovnáte aktuální registrační čísla soukromých automobilů s členstvím v nejvýznamnějších automobilových klubech v příslušných zemích, dojdete k ohromujícímu výsledku: Téměř polovina majitelů všech soukromě registrovaných automobilů spoléhá na dodatečné zabezpečení kompetentního automobilového klubu se spolehlivou asistencí při poruše. Přesněji řečeno - např. v Německu bylo 22 milionů členů ADAC na každých 48 milionů soukromých automobilů a v současné době existuje přibližně 2,3 milionu členů ÖAMTC na každých 5 milionů soukromých automobilů. Navzdory možným zárukám mobility od výrobců automobilů a pojišťovacích společností se majitelé stále často spoléhají dodatečné služby kompetentnost profesionální asistenční služby.

"Pokud by se trend podobný tomu na silnici měl prosadit i na vodě, mohlo by z bezplatných služeb těžit mnohem více nadšenců jachtingu a vodního motorismu, ale především by přinesl přidanou míru bezpečnosti, kterou členství v SeaHelp nabízí," uvedl mluvčí SeaHelp. Podíváme-li se na to střízlivě, je rychlá, spolehlivá a důvěryhodná asistenční služba na vodě mnohem důležitější než na silnici. Pokud tam nestartuje motor, necháte vozidlo stát na kraji silnice a podle situace relativně v pohodě počkáte na pomoc. Naproti tomu jachtu bez pohonu nelze "zaparkovat" tak snadno jako automobil, protože vítr, vlny a možná i kamenitá pláž neohrožují pouze ji samotnou, ale také životy a zdraví posádky na palubě. V neposlední řadě by proto vlastníci měli pečlivě zvážit, zda je členství ve společnosti SeaHelp téměř důležitější než členství v jedné z běžných asistenčních služeb, které svou práci dělají na cestách.

SeaHelp však už dávno není jen asistenční službou, která svým členům pomáhá pouze v případě, že něco na jachtě nefunguje tak, jak by mělo. Za více než deset let, kdy je SeaHelp svým členům k dispozici nejen radami, ale také zejména pomocí, již havarijní služba získala institucionální charakter. Na Jadranu neexistuje žádná jiná organizace, která by byla tak rychle a spolehlivě dosažitelná jako je tomu u SeaHelp. To samé platí i o komunikačních kanálech SeaHelp, které průběžně informují o změnách v legislativě a to bez ohledu na to, zda jde třeba o změnu poplatků za lázeňskou taxu, vstupy do národních parků.

Společnost samozřejmě také využívá moderní nástroje zvýšení bezpečnosti na vodě. Zejména MeteoVarování SeaHelp prostřednictvím vlastní aplikace zachránilo mnoho kapitánů před nepředvídatelnými důsledky náhlých změn počasí. Průběžně aktualizované a distribuované Informace např. o palivech a převládajících větrech v jadranském regionu by měly zvýšit míru porozumění vlivu technologie a přírodních sil na rekreační plavbu. A v neposlední řadě: SeaHelp také pomáhá v neobvyklých případech: zapomenutého předpisu, onemocnění nebo nehody na palubě, jazykových problémů s úřady nebo zodpovídá i jednoduché otázky na tipy na dobré restaurace v okolí - zaměstnancům operačního střediska SeaHelp v Punat po desetiletí činnosti nic světského cizí. I když to přímo nesouvisí s vodními sporty.

Pokud se tedy chcete na dovolené, tj. nejdůležitějších týdnech roku, cítit bezpečně ve více či méně cizí zemi, měli byste také zvážit členství v spolehlivé asistenční službě. Jednoduše proto, aby nejkrásnější období v roce nekončilo nepříjemným překvapením.

Petr Zajíček - petr@lode.cz - +420602325965

redakce lode.cz

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>