Před spuštěním lodě na vodu je třeba umístit špunt do zadního zrcadla /jinak je loď během chvíle plná vody / a postavit rám světel. Dobře dotáhněte zajišťovací matice. Zasuňte vlajkovou žerď a dotáhněte šroub. Občas je třeba jej zkontrolovat, protože se někdy samovolně při jízdě uvolňuje.
S nastavením podpěr vleku není třeba před spouštěním na slipu / zpevněný sjezd do vody/ manipulovat.
Nezapomeňte uvázat vhodné lano k příďovému vazáku před spouštěním. Poté, co je loď na vodě, je třeba ji někde dobře uvázat / nastudujte si několik vázacích uzlů /
Vlek nenechávejte zbytečně dlouho stát ve vodě - zejména slané!
Po odstavení vleku rozhodně NIKDY nezatahujte brzdu!
K vázání lodě slouží příďový vazák a záďová oka na zrcadle/ zadní pevná část lodi/. Nepoužívejte k vázání gumová madla.
Loď se nejlépe váže bokem tak, že vázací lano je uvázáno na přídi, dál se provleče vázacími oky na mole u přídě, pak zádě a opět se uváže na loď na záďové oko. Je vhodné, pokud je zde již uvázána jiná loď, umístit lana pod lana první lodě.
Používejte fendry/ ochranné plastové válce/, na příď s delším lanem, ostatní fendry jsou záměnné, uvažte nebo zavěste na madla, a to podle aktuálních povětrnostních podmínek a místa kotvení.
Po přistání k molu je třeba použít mooringové lano / lano, kterými je již vybaveno kotevní místo, přístav, marína/, které se uváže k záďovému oku. Pokud není mooring k dispozici, je třeba ze zádi před zakotvením hodit kotvu/ předem přivázanou k lodi/.
Lodní kotva není dimenzována k nočnímu resp. kotvení bez dozoru. Loď musí být při opuštění uvázána k molu některým z popsaných způsobů.
Po přistání vždy zvedneme motor/ motory z vody.
Start motoru: natlakujeme - namačkáme balónek , obvykle jej najdeme ve schránce pod přístrojovou deskou. Spustíme motor zcela do vody.
Nikdy nestartujeme motor venku z vody - hrozí škoda na vodním čerpadle! Umístíme výtrhovou pojistku a klíčkem startujeme - bezpečné je mít oba kusy propojené vhodnou šnůrkou. Páka plynu musí být vždy v poloze neutrál, jinak motor nestartuje. Sytič není - motor ihned naskočí. Pohledem zkontrolujeme, zda motor chladí - pokud je zcela bez vody, může to pár vteřin trvat.
V lodi je třeba obsadit přednostně místa na sedačkách. Osoby přepravované na přídi se musí pevně držet, celá posádky by měla mít odpovídají záchranné vesty.
Při jízdě mějte vždy výtrhovou pojistku navlečenou na ruce!
Při výjezdu na vodě trimujte / trim - nastavení motoru / motor vždy dolů, jakmile loď naskočí do skluzu, trimujte nahoru až do poloviny motoru kolmo ke hladině. Pozor - stabilita lodě se trimováním nahoru výrazně snižuje! Je třeba si na to zvyknout. V prudce projížděných zatáčkách je třeba trimovat dolů. Hrozí reálné nebezpečí vystoupení z lodi za jízdy..
Pokud Vám do lodě nateče voda přes zrcadlo při brždění, je možné použít bilge pumpu nebo před příštím rozjezdem vytáhnout špunt a nechat vodu vysát. Špunt nejde vlivem podtlaku vytáhnou za jízdy.
Při vytahování z vody stačí zajet vlekem na slip tak, aby byla zanořena první rolna vleku. Loď navedeme kýlem na střed rolny. Připojíme lano vrátku a navádíme loď na střed vleku, druhá osoba loď vrátkem vytáhne zcela z vody.
Pro přepravu sklopte zadní rám. Pozor na ztrátu matic.
Připojíme opět světelnou rampu vleku a zkontrolujeme světla.
Příjemné chvíle na vodě!