Kužvart: K člunům na vodních nádržích by se měly vyjadřovat obce
Pokud v připravované vyhlášce ministerstva dopravy a spojů zůstane ustanovení, že vodní skútry a motorové lodě budou moci jezdit po vodních nádržích po dohodě s obcemi a správou povodí, nebude mít ministerstvo životního prostředí žádné výhrady.
Připomněl, že návrh vyhlášky, s nímž nesouhlasili zejména starostové obcí z okolí nádrží Slapy a Orlík, legislativní rada vlády vrátila předkladateli. "Návrh rada vrátila ve verzi, podle níž je možnost využití vodních nádrží či vodních toků pro nejrůznější sporty dána po dohodě s příslušnými obcemi a správou povodí. Návrh tak doznal značného pokroku oproti tomu, který jsme měli k dispozici loni. Velmi důrazně jsme totiž protestovali proti tomu, aby rekreanti i obyvatelé byli ohrožováni naprosto nekontrolovatelným využíváním vodních ploch různými vodními skútry, rychlými motorovými čluny a dalšími plavidly," uvedl Kužvart. Starostové obcí v okolí Slap a Orlíku protestují proti tomu, aby se na těchto často úzkých nádržích naprosto nekontrolovatelně proháněli ti, kteří ani nyní nedodržují jakákoliv pravidla bezpečnosti. A asi bychom měli všichni mít na mysli především kvalitu životního prostředí pro většinu rekreantů, kteří jedou k čisté vodě, k tichu a kráse vodních toků, zdůraznil Kužvart. Jakým způsobem se tato záležitost bude ubírat dál, prokáže spolupráce ministerstva dopravy a spolů s resorty zemědělství a životního prostředí. Je to problém dvou právních úprav: novelizace zákona o vodách a zákona o vnitrostátní vodní dopravě. Budou to mít v rukách zákonodárci; zřejmě ne již tento parlament, který to nestihne, poznamenal.
ČTK