Partneři - Lode.czPartneři - Lode.cz

SPS Praha
CERE
Loděnice Vltava

Úvod > Co nového?


Přístav Pardubice dál spoléhá na splavnění Labe z Přelouče
 
      Pardubice 27. ledna - Společnost Přístav Pardubice, která byla před lety založena kvůli vybudování koncového bodu na labské vodní cestě, zatím ukončení činnosti neplánuje.

 
Splavnění Labe z Přelouče do Pardubic již před téměř dvěma lety zablokovalo ministerstvo životního prostředí, akcionáři však věří, že se jim v budoucnu podaří lodní dopravu do Pardubic přivést. Pro zánik společnosti zatím není důvod, řekl dnes ČTK náměstek hejtmana Pardubického kraje a člen dozorčí rady firmy Roman Línek.

"Společnost má majetek v přístavní zóně, zhruba 25 hektarů scelených pozemků. To je skutečná, nikoliv virtuální hodnota. Zatím není žádný signál, aby se něco změnilo, jen se po krajských volbách budou muset vyměnit některé osoby ve statutárních orgánech," uvedl Línek.

Akcionáři v roce 2007 navýšili základní jmění společnosti o další milion korun, aby ji vůbec udrželi v chodu. Firmu založilo v roce 1994 celkem 19 subjektů včetně několika měst, později přistoupil i Pardubický kraj. Největším akcionářem jsou České přístavy, Pardubice v současnosti drží ve firmě asi 8,5 procenta procent akcií, kraj jen kolem dvou procent.

Společnost vykoupila většinu pozemků pro plánovaný přístav, před šesti lety však byla její činnost utlumena, protože příprava vodní cesty se vlekla, a zůstali v ní pouze dva zaměstnanci. V roce 2007 firma vykázala více než milionovou ztrátu, rok předtím minus 300.000 korun.

Podle Línka splavnění Labe do Pardubic stále figuruje v celostátních územněplánovacích dokumentech, stejně jako v územním plánu Pardubického kraje. "Nyní se chceme domoci toho, abychom do konce našeho volebního období drželi v ruce stavební povolení ke stavbě," uvedl nedávno také krajský radní pro dopravu Jan Tichý.

Před dvěma lety někteří akcionáři váhali, zda má smysl společnost udržovat při životě. Náměstek pardubického primátora Jan Kislinger uvedl, že když se do roka nepodaří splavnění Labe prosadit, společnost by mohla ukončit činnost a rozprodat pozemky připravené pro plánovaný přístav.

Pro výstavbu plavebního kanálu u Přelouče, který by umožnil lodím s větším ponorem zajíždět do Pardubic, neudělil 30. března 2007 výjimku ministr životního prostředí Martin Bursík. Dodnes také neexistují přesvědčivé informace o tom, nakolik a kým by byla vodní cesta do Pardubic využívána. Náklady na vybudování kanálu a přístavu se odhadují asi na 1,5 miliardy korun.

ČTK

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>