O B S A H
Co nového?
Elektronika
Lodě
Oblečení
Plavby
Testy lodí
Závodění
Přístavy
Legislativa
Starí vydání Ré
|
SUN ODYSSEY 26
Loď, kterou zatím u nás doma známe jenom z tiskových materiálů loděnice Jeanneau a obrázků zahraničních časopisů, sklízí zatím mezi zahraniční odbornou veřejností jednu chválu za druhou. Pendant úspěšné SUN FAST 26 představené letos na jaře si totiž při zkušebních jízdách uskutečněných zahraničními novináři v plavebních vlastnostech téměř nezadal se sportovní verzí.
Konstruktér, Philipe Briand, jí dal do vínku novou koncepci se širokou zádí a úzkou přídí. Takto postavená loď přináší na svou velikost velmi prostorný interiér s pohodlnou oddělenou zadní kajutou, prostornou toaletou se sprchou, kuchyňským koutem a prostorným salónem. Na přídi je dvojlůžko, které je k salonu zakončeno překlopnou opěrkou. Tak se snadno vytvoří ucelené sezení u velkého stolu. Samozřejmě nechybí ani navigační stolek s úložným místem. Zároveň se podařilo v kajutě dosáhnout stojné výšky 1,80m. Pro srovnání s běžnými loděmi tohoto typu: zadní dvojlůžko má 2x160cm šířky a jeho délka je přes celou šíři lodě! Celý interiér je proveden v tmavém teakovém dřevě v kombinaci s bílým stropem a vkusně zvolenými potahovými materiály. Jako celek působí velmi prostorně a světle.
Prostorný kokpit pojme snadno celou Vaši rodinu stejně tak jako kamarády. Na obou lodních bocích nalezneme dostatek úložných prostorů. Zajímavým detailem je řešení umístění kormidelní páky na podlaze kokpitu. Tak je možný snadný průchod na záď ke schůdkům do vody. Kormidelní pákou se ovládají dva kormidelní listy. Loď je dodávána i ve dvoukýlové verzi s výhodou minimálního ponoru (0,70m). Paluba s upraveným protiskluzovým povrchem umožňuje bezpečný pohyb posádky. Ovládací prvky plachtoví jsou umístěny standardně na střeše nástavby a jsou doplněny párem vinšen Harken. Loď má zabudovaný motor o výkonu buď 9 nebo 18k.
Sun Odyssey 26 je pro své hodnoty v zahraničí již ceněna a výtek se jí dostává jen skutečně velmi málo. Jako hlavní zaznívá chybějící kladkostroj regulace napětí zadního stěhu. Na našem trhu očekáváme tuto novinku v příštím roce. Na její všestrannost ukazuje homologace ve skupině B pro šest osob a pro 8 osob v kategorii C. U nás, na našich vodách podle všech předpokladů má naději se stát ideální lodí pro rodinný jachting na přehradách umožňující pohodlné bydlení a kvalitní sportovní zážitky.
Petr Zajíček
|