O B S A H
Co nového?
Elektronika
Lodě
Oblečení
Plavby
Testy lodí
Závodění
Přístavy
Legislativa
Starí vydání Ré
|
Plachetnice Jeanneau ? novinky pro rok 2003
Na Pařížském lodním salónu jsme měli možnost se podrobně seznámit s nejnovějšími modely plachetnic a motorových lodí jedné z nejvýznamnějších francouzských loděnic, firmy Jeanneau. V následujícím článku Vám je představíme.
V uplynulé době jsme si tak nějak zvykli vnímat značku Jeanneau jakožto výrobek, který za přiměřenou cenu poskytuje velmi dobrou, kvalitu. Toto mé tvrzeni jistě rádi podpoří všichni majitelé těchto lodí ať už motorových nebo plachetních a po letošním představení nových modelů, jsem toho názoru, že si toto své postavení na trzích ještě upevní.
Pro následující sezónu loděnice připravila hned pět zcela nových lodí, z čehož se v tomto článku chci věnovat jen plachetnicím a ty jsou pouze dvě. Jedná se především o prozatím největší, 16,75m dlouhou Sun Odyssey 54 DS. Designerské kanceláři Jeanneau se tak podařilo přivést na svět loď, která dalece předčila očekávání příznivců značky a svými jedinečnými tvary ukazuje směr, jakým se zřejmě bude u Jeannneau v blízké budoucnosti ubírat vývoj designu.
Nově je tedy koncipován design nástavby a jejího zasklení, který je výrazně sportovního střihu a i na tuto velikost lodě rozměrný tříprostorový kokpit, maximálně snadné ovládání s účelným uspořádáním ovládacích prvků. Uvnitř pak nalezneme podle provedení 3-5 kajut, 2-3 sanitární buňky, velkoryse navržené pracoviště navigátora, dokonale zařízenou kuchyni a luxusní salón. Tvůrci dbali zejména na použité materiály a prakticky všude je cítit typický francouzský cit pro eleganci.
Druhou novou plachetnicí pro rok 2003 je Sun Odyssey 35 najdete zde , nástupce úspěšné Sun Odyssey 34.2. Třicetpětka vyrostla nejen číselným označením, ale i ve skutečnosti, a to o 0,45m na celkových 10,75m délky přese vše. Tady neměli konstruktéři jednoduchou úlohu, když museli nahradit podařenou loď lodí ještě lepší. Osobně jsem byl na toto porovnání velmi zvědav a musím uznat, že svou práci odvedli znamenitě.
Srovnáme-li obě lodi, zjistíme, že třicetpětka dostala do vínku všechny pozitivní vlastnosti předchůdce a zároveň se podařilo vylepšit některá kritizovaná místa. SO 35 vybavena nyní velmi prostorným kokpitem vybaveným skládacím stolkem, který je uchycen na masivním kormidelním sloupku. Samotný sloupek je opatřen vylepšeným panelem přístrojů a kormidelní kolo má luxusní kožený potah.
Také v interiéru najdeme podstatné změny. Už samotný vstup byl rozšířen a je tak mnohem pohodlnější. Zásadní změna se však týká jeho uspořádání. Třicetpětka má umístěn rohový kuchyňský kout vpravo pod schody, čímž bylo možno rozšířit kapacitu salónu, který nyní pohodlně pojme osm osob. Přemístěn však musel být i navigační kout, kterému nalezli konstruktéři nové místo na levoboku za sanitární buňkou a jeho zvláštností je, že mapový stolek v případě, že jej právě nepoužíváme, lze po kolejničkách zasunout nad sedačku navigátora a tím se citelně zvětší kapacita salónu. Kromě drobností jako jsou praktičtější záclonky, jinak koncipované skříňky a boční okénka v salónu navíc je výraznou změnou zvětšení obytného prostoru kajut, které je zvláště patrné u přední. O dostatečné množství světla v salónu se stará celkem 9 oken. Kromě těchto popsaných změn jsme zaznamenali ještě vylepšený systém kotevního vrátku, nově navržené oděrky, spouštěcí sedačku kormidelníka, další pár vinšen, nově a praktičtěji tvarované zadní zrdcadlo. Celkově pak je SO 35 velmi zajímavou volbou mezi loděmi vhodnými pro charter v 3-kajutové verzi a pro rodinné využití ve verzi 2-kajutové.
Pro vodní motoristy připravili u Jeanneau další tři nové lodě, o kterých bude celý příští samostatný článek.
redakce Ré
|