O B S A H
Co nového?
Elektronika
Lodě
Oblečení
Plavby
Testy lodí
Závodění
Přístavy
Legislativa
Starí vydání Ré
|
Jeanneau Prestige 34 Open
Po loňském uvedení řady Prestige, prezentované v loňském modelovém roce modely Prestige 32 a 36, přichází nyní loděnice Jeanneau s dalšími dvěma zástupci pro modelový rok 2003.
Zatímco by se nejspíš slušelo představit nejprve novou vlajkovou loď této řady, tedy model 46, rozhodl jsem se dát přednost té menší. Důvod? No, jednoduše proto, že tento model přináší výraznou inovaci designu a navíc jde o první model této řady bez fly bridge, tedy jde o sportovní loď. Výrobce dodává třicetčtyřku ještě ve dvou provedeních a sice Open a Sport Top.
Zatímco verze Open připomíná svou boční linkou dravý sportovní člun, verze Sport Top svým jedinečným designerským prvkem, který opticky propojuje rám čelního skla s radarovým obloukem dodává lodi noblesnější tvary. Boční prvky mohou být spojeny střechou, čímž se velmi příjemně zvětšuje obytný prostor. Novým prvkem je také otevírání střechy, čímž připomíná kabriolet. Obě verze jsou jinak totožné.
Na zádi třicetčtyřky je velmi prostorná koupací plošina, která rovněž slouží k pohodlnému nástupu. Vstup do kokpitu je řešen na levoboku. Na pravoboku je umístěn velmi pohodlný obloukový sedací prostor. Za ním je umístěn bar a dvousedačka řidiče a spolujezdce. Na levoboku je naopak umístěno jednomístné lehátko. Všechny tyto sedáky jsou potaženy prektickými materiály se snadnou údržbou.
Pokud půjdeme dál, dostáváme se šoupacími průhlednými plastovými dveřmi již do podpalubí. Tady na nás čeká další příjemné překvapení. Poté co sejdeme několik schůdků, ocitáme se ve velmi příjemném vzdušném prostoru, který obsahuje na levoboku kuchyňský kout a vstup do sanitární buňky a na pravoboku je stůl s obloukovým prostorem pro sezení. Přímo naproti schůdkům je pak dvoukřídými žaluziovými dveřmi vstup do kajuty majitele. Tady se tedy rozhodně nemusí nikdo protahovat klasickým úzkým vstupem!
Kajuta majitele obsahuje především rozměrné dvoulůžko se sezením na obou stranách. Majitele rozmazlují všelijaké příjemné detaily a spousty odkladových míst. Druhá kajuta je umístěna pod kokpitem a vchod do ní konstruktéři umístili vedle schůdků do podpalubí nalevo. Její obyvatelé ocení zejména to, že nad dvoulůžkem je dostatek místa. O osvětlení se zde starají boční okénka.
Celkově je podpalubí této jachty řešeno zcela nově a na mne působilo spíš dojmem z plachetnice, než motorové lodi, což jsem uvítal jako příjemnou změnu.
Na přídi nalezneme ještě opalovací matraci a kotevní prostor s elektrickým vrátkem ovládaným z místa řidiče. Velkou výhodou a u lodě této velikosti málokdy viděnou jsou ošlapy, které posádce umožňují v klidu přejít z kokpitu na přední palubu. Oceníte zejména při manévrech v přístavu. Kokpit na zádi a bocích zdobí prvky z tmavého ušlechtilého dřeva, které jsou pro motoráky Jeanneau již typické.
Pohonná jednotka je umístěna pod podlahou zadní části kokpitu a čítá dva motory o výkonu buď 2x320 nebo standardně 2x200 koní. Loď je zařazena do kategorie B se šestičlennou posádkou nebo do kategorie D a to s posádkou čítající osm členů.
Tato motorová třicetčtyřka opět dokazuje, že design je u francouzské loděnice Jeanneau na prvním místě a stanovuje tak nový standard ve své třídě. Rozhodně se na další setkání s touto lodí již teď těším.
Technické údaje:
Délka přese vše ?? 10,53m
Šířka přese vše ??... 3,64m
Ponor max ????.. 0,90m
Hmotnost ????...6000kg
Nádrž na palivo ??.. 700l
Nádrž na vodu ??? 250l
Design: Jeanneau/Garroni&Musio Sale
redakce Ré
|