O B S A H
Co nového?
Elektronika
Lodě
Oblečení
Plavby
Testy lodí
Závodění
Přístavy
Legislativa
Starí vydání Ré
|
Blíží se hlavní fáze vyzdvižení vraku lodi Tricolor
Operace, která má vést k vyzdvižení vraku nákladní lodi Tricolor ze dna kanálu La Manche, brzy vstoupí do hlavní fáze. Přepravní firma Wilhelmsen, norský vlastník lodi, zahájila v dubnu přípravy na vyzdvižení.
Během záchranných prací by měl být trup plavidla rozřezán na devět částí o váze 500 až 1500 tun, které pak budou jednotlivě odtaženy na pobřeží, kde skončí ve šrotu. Na hlavní fázi operace se bude podílet velké množství specializovaných firem. Pro rozdělení lodi na části bude použit zvláštní řezací systém s diamantových drátem.
Podobný byl s úspěchem využit i při vyzdvižení ruské atomové ponorky Kursk z Barentsova moře v roce 2001. Francouzské úřady, podílející se na operaci Tricolor, vypracovaly plán, který by měl zajistit bezpečnost v oblasti. Na místě bude z jejich podmětu asistovat speciální plavidlo vybavené pro boj se znečišťujícími látkami. Obrovská nákladní loď Tricolor, která přepravovala téměř 3000 automobilů, se potopila 14. prosince minulého roku poté, co se srazila s nákladní lodí Kariba. Po kolizi, během níž nebyl žádný ze členů posádky zraněn, uvízla Tricolor napůl potopená na dně kanálu asi 56 kilometrů východně od Ramsgate na jižním pobřeží anglické hrabství Kent. Hlavní důvod, proč musí být vrak odstraněn, spočívá v nebezpečí, které trosky znamenají pro námořní dopravu. Během posledních šesti měsíců se totiž s napůl potopeným vrakem srazily tři další plavidla: prázdný tanker Nicola, turecký tanker Vicky, který převážel 70.000 tun ropy, a jedna tažná loď. Lednová nehoda tankeru Vicky vedla k úhynu velkého množství mořských ptáků. Operace by měla skončit začátkem podzimu, ale vše bude záviset na počasí. Částka, kterou bude vyzdvižení Tricoloru stát, nebyla zveřejněna. Očekává se však, že půjde o miliony liber.
ČTK
|