Úvodní strana Warning: ksort() expects parameter 1 to be array, null given in /web/htdocs2/lodecz/home/www/phpAds/view.inc.php3 on line 16 Warning: reset(): Passed variable is not an array or object in /web/htdocs2/lodecz/home/www/phpAds/view.inc.php3 on line 18 Warning: Variable passed to each() is not an array or object in /web/htdocs2/lodecz/home/www/phpAds/view.inc.php3 on line 18
 
  magazín Lodě - zdarma ve formátu PDF

 
 
     
 
 
Využíváme zpravodajství ČTK Fotogalerie Charter

 Č a s o p i s   R é
O B S A H
Co nového?
Elektronika
Lodě
Oblečení
Plavby
Testy lodí
Závodění
Přístavy
Legislativa
Starší vydání Ré
 

Martin Trčka - ?chci začít v ocean racingu ale Laser na hřebíček nejde ani náhodou"
 
      Martin Trčka získal na OH v Aténách 2004 vynikající 25. místo v lodní třídě Laser. Začínal na ?Optíku?, potom Evropa, Laser jezdí desátým rokem. Po příjezdu do Čech jsme Martina trochu vyzpovídali.
 
Redakce Ré
Jak jsi se připravoval na OH?

Martin Trčka
Nijak zvlášť jsem se nepřipravoval. Potřeboval jsem zvednout úroveň svého jachtingu obecně a tak jsem prostě jezdil. Přípravu trochu narušila "Česká kvalifikace", za normálních okolností bych nejel na SP do Kielu, ale jel bych trénovat s Lenkou do Atén. Mistrovství Evropy bych jel tak i tak, bral jsem ho jako poslední test před OH a jako takový naštěstí vyšel parádně - moc nefoukalo, stejně jako v Aténách, výsledek mi dodal klid a vědomí, že nemusím zajet vůbec špatně. Jedinou "specialitou" tak zůstalo hubnutí z ideální váhy 80-81 kg na 77-78 kg a přivykání na vyšší teploty. Toto již tradičně absolvuji na kole, kdy jezdím v co možná největším vedru, mezi 12. až 16. hodinou. I tak teploty ani zdaleka nedosahovaly těch aténských.

Redakce Ré
Co Ti nejvíce při závoděni na OH vadilo a naopak co Ti nejvíc pomáhalo?

Martin Trčka
Vedro a čekání na vodě bylo úmorné. Druhý den závodu se nezávodilo, pro údajnou přemíru větru. Tím jsme přišli o volný den a závodili prvních 6 dní v kuse, celý závod pak trval 8 dní - což bylo nepříjemné, ale stěžovat si nemá smysl, tak to prostě v práci někdy chodí.
Dost mi pomohli ostatní, Mike, Roman i Lenka, to bylo myslím vzájemné a v neposlední řadě- Krejsonův servis - byl excelentní,díky!!!

Redakce Ré
Měl jsi před závodem čas na trénink?

Martin Trčka
Do dějiště jsem se přesunul 12 dní před startem první rozjížďky, z čehož jsem 10 dní trénoval a připravoval loď a 2 dny odpočíval.

Redakce Ré
A co rozhodčí - zdáli se Ti fér?

Martin Trčka
S rozhodčími jsem neměl žádný problém, všichni se známe - osobně - a samozřejmě s některými mám velmi dobré vztahy a s některými moc ne. Celkově ale byli féroví. Celý závod jsem absolvoval bez jediné penalty, ale to už je u mne standard. Problémy z minulých dob jsem si s nimi již před časem vyříkal, změnil, to co neměli rádi, a od té doby mám klid.

Redakce Ré
Liší se atmosféra mezi závodníky na Světovém Poháru a OH?

Martin Trčka
Liší, je cítit jakási nervozita z toho, že v jednom závodě musíte prodat 4 roky příprav. Toho jsem se snažil vyvarovat, prostě jsem jezdil jak nejlépe umím a to se vyplatilo. Loď prostě nepojede o 0,5 uzle rychleji, než jezdí třeba na SP jenom proto, že to teď chcete. Naopak v tu chvíli začnete dělat chyby a pojedete pomaleji.
V závodě docházelo pak ke komickým situacím. Obzvláště v první rozjížďce se všichni, včetně mne, snažili neudělat chybu tak moc, že třeba bojky objížděli s rezervou, za kterou by dostal pohlavek i začátečník na Optimistu - asi jsme nevypadali jako elita. S postupujícím závodem se vše vrátilo zpět do normálu.

Redakce Ré
Jak jsi spokojený se svým umístěním?

Martin Trčka
Jsem spokojený. Navíc mi pár "lidí" řeklo, že jsem je překvapil. Slova od nich beru jako uznání, protože to jsou lidé, kteří tomu rozumí. Laser má strašně vyrovnané pole, vždyť kolik lidí bylo schopno vyhrát rozjížďku nebo zajet top 10? Už z pohledu na výsledky je vyrovnanost zřejmá, např. Belgičan-Mistr Evropy- 18., Nor-bronzový z Atlanty-22. a tak dále. Navíc jsem předjel spoustu lidí poprvé v životě, tak to má na OH vypadat.

Redakce Ré
Jaké jsou Tvoje současné ambice v závodním jachtinku?

Martin Trčka
Chci začít kariéru v ocean racingu, a to hned tuto zimu v Austrálii. V jednání je např. Sydney-Hobart a to na pořádný lodi, rád bych vyhrál v handicapu, ta loď na to má.
Laser na hřebíček nejde ani náhodou, chci se připravit na Peking, a to pořádně.To ale záleží na jistých okolnostech a navíc je to dost dlouhodobý výhled. Každopádně v zimě v Austrálii odjedu oba SP - Sydney International i Sail Melbourne.


Profil

Martin Trčka, Yachtclub Baník Most

rok a místo narození - 1977 Most

na jakých lodních třídách jsi jezdil - Opti,Evropa, Laser

od kdy jezdíš Laser - od té doby, co se jezdí v ČR, je nás už jen málo, těch prvních:-))) už je to 10 let

nejlepší výkony na vodě - :-) 25. na OH, 5x mistr ČR (asi-už to nepočítám)

nejoblíbenější jídlo - italská kuchyně a punčový dort, gumové bonbony všech barev a tvarů


Informace o lodní třídě
Las - Laser




vlajka Třídová vlajka
Posádka 1 osoba
Od věku Min. věk 12 let
Do věku Neomezen
Kód 06
Délka 4,20 m
Šířka 1,4 m
Plocha plachet 7,1 m2
Hmotnost celková 60 kg
Olympijská třída
Http://www.laserinternational.org

redakce Ré, foto a tech. dat - ČSJ

 

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>

Časopis Re

N a j d ě t e   s i
Prohledávejte internet s pomocí našeho serveru. Zkuste rozšířené vyhledávání.
N o v i n k y
Přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Více info
N a s t a v t e   s i
server lode.cz
jako svou
výchozí stránku nebo si jej přidejte do Oblíbených / Favourites.

P ř i d e j t e
              o d k a z

Zaregistrujte si Vaše firemní, klubové či osobní stránky v katalogu lode.cz - ZDARMA.
Jak to udělat?

 
Naši partneři:

...a další
zajímavé odkazy

  ©2000-2004 lode.cz
  Vytvořilo AM studio


 
archiv článků zde