O B S A H
Co nového?
Elektronika
Lodě
Oblečení
Plavby
Testy lodí
Závodění
Přístavy
Legislativa
Starí vydání Ré
|
Pohar Nike 2004 - aktuality
28.9.04 ? Marína Agana ? Ve včerejším slábnoucím větru se odjela ještě jedna krátká rozjížďka, do které závodníci odstartovali v 11 hodin. Rozhodčí museli narychlo měnit trať.
Včerejší předpověď slábnoucího větru se naprosto vyplnila. Závodní pole ráno startovalo do poryvů o síle max. 10m/s. Technické problémy na startu způsobily zdržení o cca 20 minut, když musela být měněna startovní čára. Po startu se opakovala situace, kdy se nejrychlejší lodě velmi rychle vzdálily zbytku startovního pole. V čele se tak opět ocitly stejné posádky. Ve chvíli, kdy se čelo závodního pole dostalo k prvnímu točnému bodu, museli rozhodčí upravit trať. Závodníkům se v cestě ocitla loď vlekoucí potopené plavidlo. Z důvodu bezpečnosti tak byly do trasy závodu přidány nové točné body.
Při dojezdu do cíle se objevila závada na Elanu 37 Jana Pokorného, která žádala pořadatele o asistenci při zajíždění do maríny. V té souvislosti se objevil rovněž názor, že závada souvisí s nainstalovanými černými skřínkami. To se nakonec nepotvrdilo. O opravu se postarali pracovníci společnosti Elan Yachting, které loď patří.
Pak probíhaly poslední přípravy před startem do náročné navigační etapy. Jednotlivé posádky prováděly poslední úpravy takeláže, kontrolovali a balily spinakry. Někteří se ovšem věnovali odpočinku. V 16,00 proběhla porada kapitánů a v 17,15 bylo konečně odstartováno. Doprovázeli jsme závodní pole krásným podvečerem za větru kolem 6m/s k vnějším ostrovům, odkud byl již velmi dobře vidět Vis. Západ slunce a vycházející měsíc tvořily neuvěřitelnou atmosféru, kterou jsme se snažili zachytit fotoaparátem. Aktuální pozice lodí najdete na www.poharnike.cz , kam jsou pravidelně vkládány tak, jak je vysílají černé skřínky jednotlivých lodí.
redakce Ré
|