O B S A H
Co nového?
Elektronika
Lodě
Oblečení
Plavby
Testy lodí
Závodění
Přístavy
Legislativa
Starí vydání Ré
|
AVAR YACHT Velká Cena Prahy 2004
První listopadový víkend patřil pražské Velké ceně v závodu družstev. Již několik týdnů dopředu se v Yacht klubu CERE připravovaly zcela nové plachetnice třídy 420, na nichž se závod konal.
Na regatu tedy bylo nachystáno 6 nových lodí, další 3 lodě starší a jedna náhradní pro případ poškození. Již v pátek dopoledne byly na vodu spuštěny 3 motorové čluny pro ?upíry? a byla připravena startovní loď. Od 13h tak mohl začít trénink přihlášených týmů. Počasí bylo velmi proměnlivé a tak některým závodníkům na trénink vůbec nefouklo. Většina účastníků se pak večer sešla v klubovně týmu RODOP na jejich oslavě vítězství v celé řadě závodů letošní sezóny.
V sobotu ráno vše propuklo. Nástup, přihlášky, vážení závodníků a první souboje. Podmínky byly velmi dobré. Vítr dostatečné síly a divácky velmi atraktivní trať. Je škoda, že nakonec bylo více diváků až v neděli, kdy zpočátku vítr nedosahoval takové síly.
K závodu bylo přihlášeno celkem 9 týmů. 7 z ČR a 2 z Velké Británie (CADET team ? kpt. Eda Plhoň; DEJA VU ? kpt. Pavel Pšeidl; DEŽA NEVÍ ? kpt. Renek Sehnal; Eletrika ? kpt. Petr Hron; No Name team ? kpt. Petr Sklenář; POLAR team ? kpt. Ondra Bobek; RODOP ? kpt. Lukáš Neumann; WKSC ? kpt. Dave Cheshire GBR a BUSA ? kpt. Athol King GBR). V sobotu závodníci odjeli 22 vzájemných soubojů a v neděli se pokračovalo v dojetí prvního kola Round robin. Poté následovala série soubojů eliminace, kde měli týmy, kterým se první kolo příliš nepovedlo, možnost vše napravit a probojovat se v žebříčku až do finále. Tam automaticky postoupil tým RODOP, který v Round robin vyhrál všechny souboje. V samotném finále pak nejprve porazil britský tým BUSA, pak ale zaváhal a další souboj RODOP prohrál. Jelo se na tři vítězné rozjížďky a tak měli týmy ještě 2-3 pokusy.
Finále pak bylo velice vyrovnané a často se rozhodovalo až na samotné cílové čáře. Tým RODOP byl nakonec o něco úspěšnější a nakonec porazil tým BUSA GBR v poměru 3:1. Na třetím místě skončil tým No Name, ve kterém se po dvouleté pauze opět představil Tomáš Musil, který se doposud věnoval olympijské kampani na lodi třídy 470.
Závod se nakonec i přes chladné a deštivé počasí velice vydařil. Velký dík za to patří Yacht klubu CERE v čele s presidentem klubu panem Karlem Bauerem. Tento klub se tak stává dalším centrem team racingu v České republice s výhodou vlastních lodí. Organizačně závod připravil ředitel Jakub Kozelský a jeho zástupce Richard Weisser. Vypsání nachystal a tým rozhodčích vedl Marek Pavlovský. Start a cíl zajišťovaly nejotužilejší Lída Nováková a Petra Juřinová. Rozhodování na vodě bravurně zvládli ?upíři? Jan Blahoňovský, Martin Soušek, Kamila Koutná a Radim a Martin Vašíkové. Břehové zabezpečení pak obstarával Antonín Mrzílek, Janis Madenas, Franta Bauer a tým CERE. Největší poděkování si zaslouží hlavní sponzor závodu firma AVAR YACHT a všichni zúčastnění závodníci, kteří tak definitivně ukončili sezónu 2004.
Za YC CERE ? David Křížek
text a foto David Křížek
|