O B S A H
Co nového?
Elektronika
Lodě
Oblečení
Plavby
Testy lodí
Závodění
Přístavy
Legislativa
Starí vydání Ré
|
Silver Wind-Kolem Evropy
17.března - Touha poznávat nová místa provází lidstvo po věky,ale dnes je cestování mnohem snazší. Moderními dopravními prostředky jsou cesty rychlejší a pohodlnější, ale přesto je někdy hezčí vrátit se ke starým způsobům.
Vrátit se do dob, kdy ještě byla lodní doprava jako hlavní způsob přepravy. Poznávat evropská přímořská města ze souše by bylo pěkné, ale poznávat je z patnáctimetrové ocelové jachty je mnohem zajímavější a dobrodružnější.
Tuto cestu se rozhodl projet vystudovaný kapitán Pavel Vondřička.V roce 2001 začala stavba lodi Silver Wind a o tři roky později už stála majestátně vyhlížející jachta v českém Děčíně. Odtamtud pokračovala cesta do Hamburgu,kde byl doplněn poslední díl lodního puzzle-stěžeň. Dále následovala další německá perlička-Helgoland. Krásny severský ostrov se svými půvabnými barevnými domečky na pobřeží, ale krutou zimou.Poté Kuxgafen a holandský Rotzkopf, kde moře při odlivu odbíhá až 10 mil.Pak už jedinou společností byl mořskému vlkovi po mnoho dnů jeho pes Buddy.
Dlouhou dobu viděli jen mořskou pustinu, bouřící se vlny a cítili jak se do lodi opírá prudký vítr a příroda od La Manche, přes Biskajský záliv až do Gibraltaru zkouší co loď vydrží. Bez újmy a zranění nakonec dopluli lehce pohublí do Gibraltarského přístavu. Kvůli britskému zákonu(karanténě čekající všechny psy příchozí do země) byl Buddy prohlášen za zástupce kapitána, konkrétně za Buddyho Lorda Vondřičku.
Dále následovala africká Ceuta s kořením vonícími trhy a rozpáleným sluncem, které loď provázelo až na Baleárské ostrovy. Mallorca,Menorca,Formentera a Cabrera-španělské ostrovy s nádhernou přírodou, zvláště Cabrera. Cabrera je přírodní rezervace, lodě kotví na předem určených bojích, po ostrově se chodí na naučných stezkách a všude vás obklopuje zeleň, průzračná voda a rozmanití živočichové.
Elba a Corsica jsou sice také krásné ostrovy, ale na rozdíl od Baleár patří pod italskou a francouzskou vlajku a dalo by se na nich najít asi více záporů. Zboží není zrovna nejlevnější a hlavně v sezóně jsou ostrovy dost přelidněné, zvlášť když si Italové a Francouzi vyrazí na výlet. Ale daly by se najít i klady a to jsou především krásné počasí a poměrně milé obyvatelstvo. Z toskánských ostrovů přes Sardínii, Lipary se sopkou Stromboli, Sicílii až na konečnou zastávku evropské poutě, a to řecké ostrovy. Nynějším místem,kde loď kotví je malebný ostrůvek Korfu s hlavním městem Kerkyra.Tam skončila 6000mil dlouhá a vyčerpávající cesta kolem Evropy,opravdová zkouška lidské vůle a výdrže. Ale zážitek je jedinečný?..
Veronika Vondřičková
|