Úvodní strana Warning: ksort() expects parameter 1 to be array, null given in /web/htdocs2/lodecz/home/www/phpAds/view.inc.php3 on line 16 Warning: reset(): Passed variable is not an array or object in /web/htdocs2/lodecz/home/www/phpAds/view.inc.php3 on line 18 Warning: Variable passed to each() is not an array or object in /web/htdocs2/lodecz/home/www/phpAds/view.inc.php3 on line 18
 
  magazín Lodě - zdarma ve formátu PDF

 
 
     
 
 
Využíváme zpravodajství ČTK Fotogalerie Charter

 Č a s o p i s   R é
O B S A H
Co nového?
Elektronika
Lodě
Oblečení
Plavby
Testy lodí
Závodění
Přístavy
Legislativa
Starší vydání Ré
 

MŽP žádá zrušení koridoru pro kanál Dunaj - Odra - Labe
 
      Praha 23. května - Ministerstvo životního prostředí požaduje zrušení ochranné zóny pro uvažovanou stavbu plavebního kanálu Dunaj - Odra - Labe. Na včerejším Žofínském fóru to řekl náměstek ministra František Pelc. Případná stavba by podle něj znamenala příliš velké zásahy do krajiny. Ministerstvo dopravy chce naopak uchovat možnost stavby kanálu pro budoucí generace.
 
"Usilujeme o to, aby tento koridor dlouhodobě chráněn nebyl," řekl Pelc. Česká republika prý nemá podmínky pro větší využití vodní dopravy, dotčené řeky by se musely buď zcela zničit, nebo vybudovat nová cesta podél nich. V obou případech by si stavba vyžádala náklady v řádech stovek miliard. "Česká ekonomika by si to nemohla nikdy dovolit," řekl Pelc.

Chráněný koridor pro stavbu kanálu leží hlavně na území severní Moravy. V zóně například platí stavební uzávěra, což vadí místním samosprávám i podnikatelům. Vodní cesta spojující Dunaj, Odru a Labe vadí také europoslanci Tomáši Zatloukalovi, který je autorem deklarace žádající vyřazení projektu ze stávajících rozvojových plánů dopravních cest.

"Hlavním cílem deklarace je, aby Česká republika ukončila územní ochranu v předpokládaných trasách kanálu, protože tato ochrana znamená nemožnost rozvíjet jakékoliv investiční aktivity pro města, obce, podnikatelské subjekty a občany, kteří vlastní pozemky v těchto chráněných územích," řekl nedávno Zatloukal.

Mluvčí Ředitelství vodních cest (ŘVC) Pavlína Straková si však myslí, že kanál by mohl mít v budoucnu opodstatnění. Chráněný koridor by měl být údajně zachován i proto, že je možné ho v budoucnu využít nejen pro kanál, ale například i pro stavbu nové rychlostní železnice. Pokud se pozemky zaplní zástavbou, bude se prý těžko hledat jiná trasa.

ČTK

 

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>

Časopis Re

N a j d ě t e   s i
Prohledávejte internet s pomocí našeho serveru. Zkuste rozšířené vyhledávání.
N o v i n k y
Přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Více info
N a s t a v t e   s i
server lode.cz
jako svou
výchozí stránku nebo si jej přidejte do Oblíbených / Favourites.

P ř i d e j t e
              o d k a z

Zaregistrujte si Vaše firemní, klubové či osobní stránky v katalogu lode.cz - ZDARMA.
Jak to udělat?

 
Naši partneři:

...a další
zajímavé odkazy

  ©2000-2004 lode.cz
  Vytvořilo AM studio


 
archiv článků zde