O B S A H
Co nového?
Elektronika
Lodě
Oblečení
Plavby
Testy lodí
Závodění
Přístavy
Legislativa
Starí vydání Ré
|
Plavba Lukrécie, lodní deník, den první
Sobota 18. 9. 2010: Po nalodění v 7:00 jsme hned, jako jednu z prvních informací zjistili, že naši plavbu nevede kapitán nýbrž Vůdce malého plavidla čili říkejme VMP. Který se nám v zápětí představil jako Klobás.
Jako první věc dne jsme doplnili zásoby vody, která je paradoxně pro plavbu po vodě nezbytná, například pro funkci toalety a jiných důležitosti. Po doplnění vody se doplnily zásoby jídla a to jednoduše. Na pevnině jsme vyhledali první krámek a pořídili, co hrdlo ráčí. Klobás v krámku podotknul, že pohled na dlažbu v kiosku mu připomíná houpavý pocit, jako na lodi. Vše je doplněno a vyrážíme cíl Drážďany. To znamená plavit se po Vltavě a v Mělníku připlout k soutoku s Labem a po Labi do Drážďan. Na palubě je pět osob a to Klobás - VMP, Libor - konstruktér lodi, David - redaktor, Jiří - fotograf, Lucie - kameramanka. Hned po ránu si jeden člen posádky odřel hlavu o háček otevřené skříňky, ale jelikož to nebylo shledáno velkým úrazem, tak plán mohl pokračovat. Za první den plavby jsme ujeli 28 Km průměrnou rychlostí 10 Km/h za celkem 4 hodiny. Toto tempo nám dokonale nabízelo užívat krásy Vltavy. Už od rána Praha slibovala krásné počasí a svůj příslib splnila. Doprovázel nás krásný sluneční podzim, který posvítil na začátek našeho objevování Vltavy. Při naší plavbě jsme potkali vše, co se hýbe lodě, šlapadla, auta, kola, letadla, koně, bruslaře, tramvaje, vlaky atd. Klobás nám představuje, jak se na řece řeší zdymadla. Existuje Plavební mapa pro rekreační plavbu, kterou napsal pan Miloš Janda. Je to ucelený soubor informací mimo jiné zahrnuje právě telefonní kontakty na zdymadla. Klobás jen vytočí číslo a zeptá, zda do zdymadla může vplout nebo má čekat. Od Davida se dozvídáme, že již Marie Terezie zavedla zákon o nezpoplatnění průjezdu vodních tras. Jednoduše kdo přes vodu postaví překážku, musí umožnit všem plavidlům volný průjezd bez poplatků. V odpoledních hodinách přijíždíme dle plánu do Nelahozevse.
Téma prvního dne: " Je právě tolik kolik je a vy sledujete první plavbu Lukrécie"
Teprve včera pokřtěná a dnes vyplouvá na cestu, za kterou má urazit cca 200 Km. Vyplouváme z Holešovického přístavu - Imramovský Marine směr Nelahozeves. Tak Vás vítáme na palubě. To co tradičně nabízí Holandské kanály, budeme týden zažívat v České republice. Oku lahodící je bezesporu pohled na Prahu z Vltavy. Jak popisuje lodní deník pro nezasvěceného je v průběhu plavby příjemné seznámit se s tajemstvím zdymadel. A s historií s tím související. Pokud se odhodláte pořídit si vlastní loď k plavbě po řece anebo si ji jen pronajmete, vězte, že po cestě Vás čeká setkání s dobrodruhy, kteří Vás s vlídností zasvětí do všeho, co se plavby týče. Když nás přivítá cíl dnešní plavby Nelahozeves - přístaviště Marina Vltava, jsme mile překvapeni. Panorama pensionu Marina Vltava, které se tyčí nad přístavem, je příjemnou tečkou za dnešní plavbou. Penzion nám představuje majitel pan Petr Kožený, který je zkušený mořeplavec a zve nás k večernímu posezení, kde bude vyprávět dobrodružné zážitky z cest. Ještě nás zláká místní zámek a rodný dům Antonína Dvořáka. Dnes se loučíme z lodě Lukrécie. A zítra vyrazíme přímo naproti novému dobrodružství a Vám podáme podrobné informace.
Lucie Barinová
|