O B S A H
Co nového?
Elektronika
Lodě
Oblečení
Plavby
Testy lodí
Závodění
Přístavy
Legislativa
Starí vydání Ré
|
MONTAN MARITIME PROGRAM - tisková zpráva
Společnost Montan Plzeň, člen Montan Group, evropské skupiny s padesátiletou tradicí v zahraničním obchodě, přichází s novou, u nás zatím ojedinělou nabídkou, jak si zrealizovat celoživotní sen a ještě zhodnotit finanční prostředky. Ti, kteří snili o své jachtě, mají příležitost!
Balíček služeb, nazvaný MONTAN MARITIME PROGRAM, nabízí nejen výběr plachetnice a odborné předprodejní poradenství, ale i daňovou optimalizaci, dopravu do předem zvoleného teritoria i pojištění. Případným zájemcům jsou určeny webové stránky www.maritime.cz, a asi nejzajímavější službou z této palety se ukazuje několik forem financování. U velmi solventních zájemců, kteří jsou schopni poskytnout i kvalitní záruky za splácení případného úvěru (loď sama o sobě pro české banky takovou zárukou není ? tedy alespoň prozatím), se jedná ?pouze? o přípravu a kontrolu podkladů pro banku a předjednání úvěru. Nový vlastník se pak rozhodne, zda bude svoji loď využívat výhradně sám, nebo ji nechá vydělávat a pokryje tím mimo jiné i veškeré provozní náklady spojené s vlastnictvím lodi. Ty se orientačně pohybují ve výši 10-15% z pořizovací ceny ročně. Tyto náklady pak většinou nejsou v relaci s několika málo týdny, po které loď bývá nakonec využita, a proto většina zájemců volí druhou, ekonomičtější variantu.
Zde MONTAN MARITIME PROGRAM nabízí poměrně jednoduchý princip financování ? firma poskytne až 50% z ceny lodi formou finančního subleasingu, loď je umístěna do tzv. charteru, pronájmu lodi, kde si ji mohou zapůjčit zájemci doslova z celého světa. Výnosy z pronájmu pak kryjí nejen veškeré zmiňované náklady, jako jsou pojištění lodi, kotvení, údržba, zazimování, drobné opravy, atd., ale jsou z ní placeny i služby charterové společnosti, která loď pronajímá a celkově se o ní stará, a odměny pro stále se rozrůstající celosvětovou síť agentur, které tyto lodě nabízející konkrétním zájemcům. (Jen na okraj: jedná se o velmi dynamicky rostoucí oblast individuální turistiky, která i u nás zaznamenává obrovský boom.) Zbytek výnosů pak pokryje většinu splátek finančního subleasingu a slouží i jako jistina ke splácení půjčky. Klient, v tomto případě leasingový podnájemce, loď využívá během roku pro svou potřebu po dohodnutou dobu, většinou to bývá 4-5 týdnů. Po úplném doplacení lodi ? v současné době se jedná o tři roky ? je plachetnice převedena na klienta. Ten ji pak může ponechat v charteru, nebo ji začne intenzivněji využívat sám, což může být, a často také bývá, zajímavá perspektiva ?na stáří? pro mnoho extrémně vytížených lidí.
Tímto způsobem je možné pořídit si loď v hodnotě od tří miliónů korun, což je zhruba velikost, o kterou je ze strany charterových společností zájem.
?Financování lodí se věnujeme již přes rok, pilotním projektem se v roce 2001 stala jedna z větších námořních plachetnic od francouzské loděnice Bénéteau, 14 metrová Oceánis Clipper 473 v pořizovací ceně přes 200 000 EUR, která je od loňského července úspěšně charterována poblíž chorvatského Zadaru. Od podzimu minulého roku, kdy jsme tento program prvně veřejně představili, evidujeme již několik vážných a solventních zájemců,? říká ing. Zbyněk Liška, ředitel programu. ?Zájem je poměrně značný, letos máme připraveny prostředky na financování nových lodí v objemu cca 50 milionů Kč. Limitujícím faktorem je zde výroba samotných lodí, která trvá přinejmenším několik měsíců, ale u těch exklusivních až několik let.?
Nejpopulárnější lokalita pro uložení jachty, zejména pro české klienty, je autem dobře dosažitelné Chorvatsko, které je mnohými považováno za nejkrásnější jachtařský revír světa. Společnost Montan však může zajistit i další oblíbené revíry, ke kterým patří Francie, Itálie, Řecko, Turecko nebo i Karibik. Pronájem lodí je dnes ve světě velmi populární i proto, že se nejedná o finančně nedostupnou záležitost. Týden v hlavní sezóně na středně velké jachtě o délce 11 metrů, se třemi kajutami po dvou lůžkách, stál v loňském roce v Chorvatsku kolem 3600 DM, v Itálii 3900 DM, v Řecku 4300DM a v Turecku 3850 DM. K tomu je samozřejmě nutné připočíst náklady na stání v marinách či spotřebované palivo. Pokud tuto sumu podělíme počtem osob, v našem případě šesti, neliší se výsledek příliš od ceny, kterou jsme většinou ochotni vydat na zahraniční dovolenou. Kvalita takto stráveného času se však od běžných hromadných zájezdů diametrálně liší.
Firma Montan Plzeň přemýšlí ještě dále: ?Jedná se i o velmi zajímavé zhodnocení vložených peněz ? takový investor může očekávat čistý výnos z charteru v průměru okolo devíti procent, což není nezajímavé?, říká ing. Zbyněk Liška. ?Speciálně pro tyto zákazníky- investory, připravujeme i jiné produkty s podobnou tématikou, kde se již nejedná o námořní jachting, ale o pronájem obytných říčních člunů - další z forem individuální turistiky, která se těší stále větší popularitě nejen v zemích EU, ale i u nás. Tyto produkty nabízíme ve spolupráci se zahraničním partnerem, německou společností, která se v této oblasti pohybuje již přes deset let, a vlastní základny v Německu a Francii. Zde se nabízí možnost investovat do obytných lodí, případně bungalovů v těchto rekreačních oblastech.?
Montan Maritime Program
|