Partneři - Lode.czPartneři - Lode.cz

SPS Praha
CERE
Loděnice Vltava

Úvod > Co nového?


Vyhláška o skútrech bude, rozhodl o tom Rychetský
 
      Vyhláška zakazující provoz vodních skútrů a motorových člunů na nádržích Slapy a Orlík vyjde zřejmě do soboty, od kdy má zákaz začít platit.

 
Nad vyhláškou se sešli ministr životního prostředí Miloš Kužvart a ministr dopravy Jaromír Schling. Kužvart novinářům po zhruba devadesátiminutovém jednání řekl, že větu zakazující provoz obou druhů plavidel nakonec musel formulovat vicepremiér Pavel Rychetský. Kužvart hodnotí výsledek jednání jako vítězství svého úřadu. Po další hodině z Úřadu vlády, kde se schůzka uskutečnila, vyšel Schling a řekl, že vyhlášku už podepsal. Výsledek jednání ale nepovažuje za prohru.

"Odjakživa jsme chtěli, aby provoz byl omezen," řekl novinářům. Výhrou podle něj bude, že zákaz se nebude vztahovat na jiná plavidla. Aby zamezil dvojznačnému výkladu několika formulací ve vyhlášce, upravil podle Kužvarta Rychetský několik paragrafů vyhlášky. Nemělo by se už stát, že předpis bude vykládán tak, že zakáže plavbu takřka všech lodí na území státu po celou letní sezónu. S tímto výkladem přišel minulý týden Schling. Zdůvodnil tak, že vyhláška, o které již předtím dvakrát jednala vláda, nemůže nabýt platnosti. Ministr dopravy tehdy řekl, že návrh ministerstva životního prostředí by vedl k zákazu plavby všech lodí včetně nákladních, což by poškodilo stát. Schling se netajil tím, že by rád provoz skútrů v hlavní sezóně na Slapech a Orlíku povolil. Podle něj by regulovaná plavba neohrozila ani plavce ani čistotu vody v nádržích. Když se Schlingovi nepodařilo prosadit výklad, že vodní skútr není plavidlo, pokouší se o absurdní výklad vyhlášky přijaté vládou, uvedl minulý týden Kužvart.

Zákaz plavby skútrů a rychlých motorových člunů platil na Slapech a Orlíku od roku 1976. Omezení zrušil vodní zákon od 1. ledna letošního roku. Proti provozu obou typů plavidel vystoupili chataři a další rekreanti v okolí nádrží. Schling měl naopak zastánce mezi vodními motoristy. Ochranáři však s kompromisním řešením nejsou spokojeni. Pavel Silko ze Sdružení na ochranu přírody v okolí Slap ČTK řekl, že zákaz se nevztahuje na pomalé čluny. Ty jsou podle něj ještě škodlivější než plavidla vybavená velkými motory. Vyhlášku považuje za "pošlapání většiny práv".

ČTK

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>