Lodě.cz on-line přístav pro plavby na sladkých i slaných vodách

Vaše plavby začínají u nás...

Partneři - Lode.czPartneři - Lode.cz

SPS Praha
CERE
Loděnice Vltava

Úvod > Závodění


Aktuálně z 4. české námořní rallye
 
       Záhy po skončení SAS CUPu se v Chorvatsku jede další námořní závod. Start závodu je plánován na tuto neděli v Chorvatském Sukošanu. Naše redakce bude závodu přítomna na závodící lodi. Od sobotního večera budete proto moci na těchto místech číst naše nestranné zpravodajství.

 
A k t u á l n ě :
Sukošan, 7.10.2000, 15.00 hodin - teplo, zataženo, déšť. V přístavu téměř nefouká. Okolo se honí bouřky. Posádky přejímají lodi a čistí dna od nárůstů.

Sukošan, 8.10.2000, ráno - déšť neustává, vládne bezvětří, vyhlídky na změnu jsou zatím v nedohlednu. Posádky zatím vytrvale odlehčují lodě přemísťováním obsahu lodních barů do vlastních hrdel.

Sukošan, 8.10.2000, 11.40 hodin - komise vydala pokyn k vyplutí do prostoru před marínou. Počasí: stále drobně prší, vítr NW 1. Předpokládá se etapa na spinakry.

Hramina, 8.10.2000, večer - po celodenním snažení se v 17.15 povedlo za sílícího větru odstartovat 1. rozjížďku. Po krátké stoupačce lodě na zadobočák až bočák k ostrovu Vrgada. Tam vítr zesílil a po krátké stoupačce jsme dosáhli cíle před marínou Hramina. Pořadí prvních třech lodí: 1. Jure, R. Hartl, 2. Jakov, M. Kulík, 3. Josip, V. Navrátil. Novinkou letošní ČNR je další doprovodná loď Jeanneau 36.2 a doprovodná servisní loď s techniky charterových společností na palubě.

Hramina, 9.10.2000, ráno - Už v první etapě došlo k několika kolizím. Protesty se řešily hluboko do noci. Loď Sime, startovní číslo 38, na které jede redakční tým Réčka se v první rozjížďce umístila na 22. místě.

10.10.2000, 8.20 hodin - etapa č. 2 byla ukončena v průběžném cíli. Po startu proti větru lodě krátce stoupaly k návětrné bójce. Pak následoval poměrně dlouhý spinakrový kurz a průjezd průběžným cílem. Tam byl nakonec i cíl celé etapy. To ovšem v tu chvíli ještě nikdo nevěděl. Závod zatím pokračoval dál a po minutí ostrova Kurba Vela se startovní pole rozvinulo na moře. Po několika hodinách stoupání bylo zřejmé, že závod nebude dokončen v časovém limitu. Rozhodčí proto rozhodli o jeho prodloužení. Po protestech lodí č. 7 a 9 proti tomuto rozhodnutí nastal ve vysílačkách na delší dobu klid a poté ZK svůj záměr zrušila. Přestože závodící lodě nastartovaly motory a zamířily přímo do Piskery, dojely všechny lodě po setmění. Dnešní etapu ukončila naše loď na 23. místě, za včerejší jsme DQ kvůli absenci 2. kotvy na lodi.

10.10.2000, 8.30 hodin - etapa č. 3 z Piskery do Vodice bude odstartovana v cca. 11 hodin. Je polojasno až oblačno, fouká SE 2.

10.10.2000, 17.30 hodin - etapa č. 3: zmatky na startu. Lodě po vplutí do startovního prostoru nebyly do poslední chvíle informovány, zda bude start probíhat proti nebo po větru. Na poslední chvíli byl jako návětrná bóje použit motorový člun. Loďi č. 24 Martina Stikara bylo pořadateli zakázáno vyplout z maríny Piskera. Důvod: absence kotev. V této věci bude podle našich informací podán protest, ke kterému se zřejmě připojí i další lodě. Podle názoru pořadatelů měl kapitán Stikar poslat do Sukošanu pro kotvy loď. Naše posádka nakonec v této etapě dojela na 33. místě a očekáváme rovněž penalizační body za absenci jedné z kotev. Průběžné pořadí naší posádky po penalizaci je 37. místo.

11.10.2000, 18.50 hodin - etapa č. 4 z Vodice na Zut byla předznamenána dnes ráno konečnou diskvalifikaci lodě č. 24 (kapitán Martin Stikar) z celého závodu. K věci se ještě vrátím v podrobnějším zpravodajství ze 4.ČNR MCR v NJ. Počasí dnes: polojasno až oblačno, foukalo jugo o síle až 14 m/s. ZK zakázala použití spinakru. Pěkný závod. V cíli vedoucí loď pelotonu č. 5 hlásila poruchu kormidla a průnik vody do lodi. Příčinou byla vypadlá hřídel motoru. Loď byla odvlečena do maríny doprovodnou plachetnicí.

12.10.2000, 17.30 hodin - etapa č.p 5 vedla z maríny Zut do maríny Biograd, kde proběhne večírek. Opět se opakovala situace se startem, kdy byl problém rozlišit na vodě loď rozhodčích, když se ve startovním prostoru pohybovaly dvě identické lodě. Dnes foukalo 15 - 18 m/s a tak si všichni pěkně zajezdili. Trasa vedla k ostrovu Vrgada, kde byl otočný bod a do cíle před Biogradem dojížděly posádky na zadní vítr. Dnešní větrné počasí nepřežilo několik plachet. Spinakry byly zakázány.

13.10.2000, 8.30 hodin - Mistry ČR ve třídě Elán 31/33 se po včerejší etapě stala posádka č. 5 kapitána M. Kulíka. Ráno před poslední etapou je slunečno, fouká slabý SE. Předpověď pro dnešek hlásí ale zesílení na 20 - 30 uzlů. Trasa dnešní etapy povede zpět do Sukošanu.

13.10.2000, 18.30 hodin - 4. ČNR je nyní již minulostí. Všechny lodě již kotví v maríně Sukošan a posádky je připravují k předání. Dnešní etapa byla opět ve znamení zmatku ZK u gate startu. Ten musel být opakován a etapa se od toho momentu opět nesla ve znamení protestů. Této rozjížďky se při větru 12 - 15 m/s nezúčastnily některé lodě pro obavy o materiál. Mezi ně patřila i naše posádka s chatrnou hlavní plachtou. Konečné pořadí: 1. místo: loď č. 5, kapitán Kulík, 2. místo: loď č. 2, kapitán Navrátil, 3. místo: zatím není známo z důvodu řešení protestu.

Petr Zajíček

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>