Partneři - Lode.czPartneři - Lode.cz

SPS Praha
CERE
Loděnice Vltava

Úvod > Závodění


Konečně u mysu Finistere
 
      2. srpna - Dnes brzo ráno dosáhly první lodě závodu na Azory španělského pobřeží a blíží se touto dobou k mysu Finistere. Obávaný Biskajský záliv je tedy vlastně už za závodním polem. V současné době vane v oblasti vítr o síle kolem 12 uzlů západních směrů.

 
Dan VodičkaPříznivých podmínek posledních hodin dokázal zatím nejlépe využít slovinský závodník Andraz Mihelin (Adria Mobil Too), který stále vede závodní pole. Závodní pole je celé pohromadě. Náš závodník David Křížek (Atlantik FT), který zůstal v závodě po odstoupení Daniela Vodičky (CK Fischer) z českého týmu sám, se snaží vymanit z jeho středu a vystoupat pro čistý vítr, který se u španělského západního pobřeží stáčí k severozápadu a bude závodníky pohánět přímým kurzem na Azory. Dan Vodička (CK Fischer) se vrátil včera večer současně s Marie Christie de Brugiere (Lady Jim) do Les Sables a dnes deklaroval své odstoupení ze závodu. Důvodem je závada na elektrickém systému a nedostatek prostředků pro její opravu. Marie zatím neuvedla, zda ze závodu odstupuje a intenzívně opravuje porouchanou GPS.

Závod zato ukončila Marine Chombart, která jako důvod uvedla velmi silnou mořskou nemoc. Naproti tomu rovněž navrátivší se Pierre Brasseur (Peinture Liporin) by měl Les Sables opustit dnes kolem poledne po opravě hlavní plachty. Závodní pole opustil rovněž španělský závodník Nacho Orti (Intrepid Project Valencia), který se blíží k severošpanělskému přístavu Gijon. Doprovodným lodím uvedl, že má problémy s bateriemi, roztrhl solent a má problémy se žaludkem. Do Les Sables se vrací také Stephan Bonvin, zatím z neznámých důvodů.

David KřížekPořadí závodníků v poli je velmi těžko určitelné zejména s ohledem na vývoj povětrnostní situace v blízkosti španělského pobřeží. David Křížek (Atlantik FT) je pořadateli v současné době klasifikován na 50 místě celkově. Očekává se, že situace bude jasnější dnes odpoledne, kdy většina závodního pole mine mys Finistere a nabere kurz na Azory, kde je střed mohutné tlakové výše. Cestou do cíle tedy pak čeká závodníky boční vítr o síle cca 20 uzlů, který dovolí lodím rozvinout plnou rychlost. Nejrychlejší závodníci na prototypech by tak mohli podle pořadatelů dojet do cíle už za tři dny.

redakce Ré

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>